Sovrutiner
När brukar din hund gå upp på morgonen och när brukar den gå och lägga sig för natten?
★
Vi går och lägger oss samtidigt (hon sover på en egen sovkudde som ligger i min säng). När väckarklockan ringer kommer Önska och kraffsar mig på axel/ansikte/arm/i öga/näsa väldigt bestämt tills jag lyfter upp täcket och hon kryper under och suckar. Sen släpar jag mig ur sängen och gör mig i ordning, Önska får jag tjata ur sängen när jag är klar för att gå. På helgen så är det däremot alltid Önska som vaknar först och står vid dörren medan matte kryper längre och längre ner under täcket…..
Vi går och lägger oss samtidigt. Min fröken sover alltid med mig i sängen så efter jag borstat hennes tänder så hoppar hon upp i sängen. Sedan försöker hon väcka mig några gånger på morgnarna och är jag redo att kliva upp så går vi upp samtidigt, annars somnar hon om.
19-07 leker han Skalman och svarar direkt på sovklockan.
Sover när vi gör det tyvärr är jag lite nattuggla 😇Vaknar när jag går upp och här är det bara på emd kläder på med kaffe sen ut som gäller, tur är att man bor i mindre håla och som hundägare har man lite mer tillåtelse att se ut lite på morgonpromenaden
Olika tider här men sover vid 01 upp vid 06 om jag arbetar morgon annars drar jag mig till 9 😃
Min Piri är riktigt kvällstrött och morgontrött. På kvällen går hon självmant och lägger sig på sitt ställe under trappen innan vi ens har gått och lagt sig. Eller så vet hon att efter kvällsfodringen och rastningen är klar så är det läggdags så då sticker hon ändå in där. (hon är annars VÄLDIGT sällskapssjuk)
På morgonen får man inte upp henne innan elva i alla fall. Hon lyfter inte ens huvudet när jag eller sambon kommer ner på fm/morgonen. morgontröttare hund får man leta efter. Kommer ihåg när hon var valp och jag var tvungen att gå ut med henne runt fyra/fem på morgonen. Ingenting fick henne att stiga upp från hennes fleecefilt. Slutade med att jag fick släpa henne till dörren och ändå var det ganska panik när hon väl kom ut. Några olyckor på vägen ner i trapphuset förekom också;)
-Och moppa trapphus fyra på morgonen i Februari var inte coolt alls ;)
Hon brukar sova 22-08 ungefär
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Vi går och lägger oss halv tolv ungefär och vi stiger upp runt halv sju. Han är 15 veckor gammal :) Har inte hänt en olycka inne på natten på flera veckor 😍
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
#7 Hahaha. Varit med om samma sak… det var akut för Molly och hon kissade MYCKET i trapphuset 04.40 (jag minns tiden)… torkade upp med det lilla pappret jag hade, upp igen (bor längst upp typ och detta var typ längst ned) och hämta toarulle, disktrasa och Grön Såpa och ner igen med Molly efter…. hahahaha! Minnen <3

Går och lägger oss vid 23, ibland kan det dröja till 24. Upp vid 8.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Haha min soffpotatis sover från 8 på kvällen till tio på dan, gärna längre om han själv fick bestämma 🤪
Min vovve sover 20 timmar om dygnet verkar det som, jag gick och la mig vid 17 igår och vaknade vid 4:30 idag och Opsis somnade med mig och sover fortfarande.. Även när vi inte gör något sover han. Om det fanns en sport i att sova skulle Opsis helt klart vunnit varenda en!
-
Min valp på 3,5 månader går och lägger sig när jag gör det som är ca 22.00 och så går vi upp 7.30 :) men om han själv fick bestämma så skulle vi nog gå upp mycket tidigare! ;) dock så brukar han väcka mig ibland vid 5 tiden för att han vill ut och pinka men då går vi och lägger oss igen efter han har fått göra ifrån sig(men då får jag fösa in honom i sovrummet igen för han har då inte tänkt sig att sova något mer… )😉
#10 Haha ja jag bodde också längst upp.. Fem trappor 8-). Mycket spring med min skurhink och mopp. Konditionsträning deluxe!
Vardagar - mellan 22,30-23. Helger är lite olika, men runt 12. Vi går upp väldigt olika, då jag studerar och min sambo jobbar långa pass. Så han jobbar inte varje dag. Men dagar som min sambo jobbar blir det mellan 5-6 på morgonen och annars 8-9 på helger. Men nu när min sambo fått nytt jobb blir det kl 7 istället. Vår hund är väldigt lugn både morgon och kväll. Han älskar att ligga och dra sig på morgonen. Han vill absolut inte gå ut för tidigt, utan vakna i lugn och ro.
Crazy vet när det är läggdags! Runt 22-23 kurrar han ihop sig i sin korg och man får bära ut honom för en sista kissetur ;) Sen vaknar han kl 7-8 ungefär :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Brukar somna runt 23 och sover till 11
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Runt 20-21.00 vill han sova. Jag somnar inte förrens 00-02, fast ligger i sängen med honom. 10-11 vill han ut sedan.
Han gör det samtidigt som oss. Visst kan han sova någon timme innan vi lägger oss i sängen och gärna sova längre än oss på morgonen. Men det är väldigt olika vilka tiderna är. Händer att han väcker oss på morgonen och vill ut. Men det är väldigt sällan.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag har en kvällstrött hund! Vid 9 på kvällen har hon lagt sig i soffan eller på golvet. Går ut en sista gång innan jag lägger mig, sen går vi båda och lägger oss i min säng. Brukar ske runt 22-23. Finns det nåt bättre än att ha en hund jämte sig när man somnar? :3
Just nu går vi upp 05:20 eftersom jag jobbar. Då tvingar jag ut henne eftersom alla andra i huset sover 😇 Men om hon själv skulle bestämma så går hon upp runt 7-9. På helger går hon upp när jag gör det, om jag inte sover för länge ^^
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Min vavva går upp när jag går upp så det är allt mellan 5-12.00. Då hon ännu är närmare 1 år än två så sover hon även MYCKET på dagarna, säkert 3-4 timmar sammanlagt och sen lägger hon sig gärna för natten runt 20-21.00 som senast! Somnar hon då så kan man lyfta henne och göra nästan vad man vill utan en reaktion.
Hon är som mig, sover hon så sover hon och då är det omöjligt att väcka henne under 5-6 timmar frammåt så ska jag ngn stans på kvällen så får jag lägga henne i ryggsäcken så följer hon med där i. Självklart är ryggsäcken öppen, beroende på väder så är den helt öppen eller bara 10 cm på sidan så hon får luft.
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
jag har en pigg hund och han " tvångssover " efter ca kl23 och ibland vaknar han redan 5 på morgonen och det är fullt ös hela dagen.. :) och är jag inte nog snabb på att slänga över benen på sängkanten så tar han tag i täcket och sticker iväg!