Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 621 ggr
[Camia7]
0

Vad ska jag göra?

lägger hen i valphage för hon kan inte sova själv… men hen piper och skäller och vill aldrig sluta… vad ska jag göra? jag vet att man inte ska tu dom när dom gnäller.. bara att vänta tills hen slocknar? (jag har inget problem med skäll och pip så det är inte drygt, men jag tänker på hen..

russin
10

Hen ? vet du inte könet på din valp😉

Börjar bara bli undrande om varför så många har börjat skriva hen om valpar/hundar. Det är knappast anonymt om vilket kön en hund har - eller ???

Undrat av mig som avskyr ordet hen som känns helt könlöst🤐

[Camia7]
0

hen blir bara värre och värre 😮 högre och högre och mer hysteriskt

[Teddies matte]
3

Varför stänga in valpen? En valp vill vara nära och behöver trygghet, lär valpen slappna av istället för att stänga in den, skapa lugn och ro omkring den vid sovtider och träna passivitet ifall den inte kan slappna av av sig själv.

[Camia7]
0

jo men vill vara anonym :D

[Camia7]
0

okej.. hen kan inte ligga i knät…

LinaK
1

Men vi lär väl inte veta vem du är bara för att du skriver om din valp är en tik eller hane, så länge vi inte vet ras eller vilken kennel den kommer ifrån lär du få fortsätta vara anonym 😛

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Teddies matte]
0

#5 Inte? Du kan lika gärna ha hunden på golvet bredvid dig också. Eller ha den i famnen när du står upp också ifall den gillar det bättre. Annars är det golvet som gäller och klappa lugnt och inte låta hunden smita iväg och varva upp sig.

[Camia7]
0

hon har fått ett ben nu och ligger vid mina fötter … blev mycket bättre så:)

Jag testade att klicka in henne men gick bara i från mig när hon hade fått godis.. det är just det som inte ska hända, det är juh jag som ska avsluta:P kanske för ogott godis? tänker inte träna något ville bara kolla:) tänkte att man kunde träna något enkelt som kontakt mot helgen?:)

russin
1

Jag har aldrig använt hage till valpar - dom har helt enkelt fått lagt sig att sova där dom vill.

[Camia7]
0

ville att hon skulle sova.. hon har knappt sovit sen hon kom och hos uppfödaren sov hon jämt, ibland måste man hjälpa dom att sova

Frida B
0

#10 hon somnar till slut, ingen ide att stänga in valpen i en hage. Vissa valpar blir ännu mer stressade då, vilket resulterar att dom inte sover. Låt henne bara vara, så somnar hon snart. Alltså utanför hagen.

#1 åh vad jag håller med dig! 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)