Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3281 ggr
smellcaramell
0

Gömmer maten

Hej min tik på 8 år har senaste veckan börjat gömma mat lite här och var, ute i gräset, i soffan och i sin korg, jag undrar om det är för hon är skendräktig? för några dagar sedan gjorde jag nämligen ren hennes tissar och då kom de något vitt som jag skulle tro är mjölk, hon har haft en valpkull men blöder inte längre när hon löper och har i övrigt inte visat upp några symptom på skendräktighet förutom "mjölken" och att hon gömmer maten. Jag tror hon fått för sig att vissa matbitar är valpar och att hon då gömmer och vaktar dessa eftersom hon inte har några leksaker framme(hon leker inte med leksaker), jag har ju läst att tikar adopterat leksaker men aldrig hört om tikar som adopterat mat?!

vad tror ni? är det skendräktigheten eller är det något annat?

[Forest]
0

Nja jag tror inte att hon ser mat som valpar, men därimot sparar hon mat om det blir sämmre tider så har hon ett bra matföråd 😉

Här gömmer ingen mat eller godis. Men den hunden jag är uppväxt med han gick o stoppa ner allt möjligt mellan soffdynorna,bädden,mammas säng osv. Ute grävde han ner div saker och ben. Han börja med detta när han var över 6 år maten han grävde ner åt han aldrig men ett o annat äkligt ben vet jag att han allt rota fram 😎

smellcaramell
0

#1 det jag tycker är konstigt att hon gjort såhär en gång förut och det var när vi sålt alla valpar.. sen slutade hon efter ett tag så tänkte att det kunde ha ett samband med att hon är skendräktig..

haha våran förra hund adopterade till och med en kattunge utan att vara skendräktig, haha, ibland hittade man en dyngsur katt som blivit tvättad av hunden :P

vallhund
0

Jag har haft en hanhund som var fostermamma till 4 kattungar o jag känner en hanhund som tog hand om sina valpar från dygn 4 då mamman dog.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Victoria93]
0

Min hund gömmer ben…man får inte titta vart han gömmer bara. Han blir nästan stressad över vart han ska lägga det och går runt och gnyr när han har svårt att bestämma sig…oftast blir det i soffan under någon kudde..

[Forest]
0

2 har haft katt som vart fostermamma till en ekorrunge och en nuffe som vart det till kattungar, vissa tar hand om de små 😉Kan säga att ekorrungen fick inte komma in men hon boa den i sitt lilla katthus hon hade och sprang med div mat till den, jag såg aldrig till någon vuxen ekorre ungen vet jag inte exakta ålder på. jag nappa den och gav den annan mat, den klara livet ute men var handtam.

smellcaramell
0

jag tyckte så synd om min tik nu när jag tog bort korven som hon typ "adopterat" (hon låg till och med och vaktade den, hon som aldrig vaktar något) den hade blivit gammal och i och med att det är rötmånad så är en korv som legat framme inte så fräsch efter några dagar, men hon blev helt förtvivlad när jag tog den och nu är hon ännu gosigare än vanligt.. tok hund

[Forest]
1

6 är det så att hon är skendräktig så minskar du ner maten och mortionerar mer aktervera henne så hon kanske kommer på andra tankar "än sina valpar".

smellcaramell
0

#7 mat äter hon knappt ändå, hon har aldrig varit matglad på något sätt så att minska maten skulle innebära att hon skulle bli bara skinn och ben :o aktivera henne försöker jag, men hon är som sagt inte alls intresserad av mat/godis så spår/lek är inte så lätt, brukar leka kurragömma hemma så jag går och gömmer mig och sen får hon leta mig men hon blir snabbt less och märker att hon kan få belöningen (kel) utan ansträngning från annat håll bara hon tigger tillräckligt mycket.. men tar gärna emot tips på vad man kan göra för att aktivera en tik som inte gillar leksaker, mat och godis men älskar kel! och att vara polis när katterna klöser på soffan 😛