Plötslig hosta!
Hej våran yorkshierterrier har nyligen hosta väldigt ofta. Som att hon försöker få upp något ut halsen. Hon har inte ätit något nyligen och vi har gett henne vatten som hon druckit. Vad tror ni orsakar det här? :(
Det kan nästan vara vad som hälst. Har hon kasnke tuggat på en träpinne?
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Går kennelhosta i området?
#1 nej det gillar hon inte #2 det har jag ingen aning om. Jag kom på att vi var vid en hundgård idag men vi va där max 2-3 min för hon ville inte vara kvar men det kan väll inte vara orsaken? Jag är orolig hon fortsätter hosta helatiden :'(
#3 Jodå, kennelhosta kan hon ha fått även fast ni bara var där en kort stund ifall det fanns där.
Blir det riktigt illa får ni nog ta hunden till vet.
#3 ring en veterinär och fråga, det kan mycket väl vara kennelhosta. Har du kollat i halsen så att det inte sitter fast någonting där?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4oj då… Men vi får se om det förvärras så går vi till vet då i värsta fall #5 hon hostar inte lika mycket nu som förut men får anfall ibland. Det där med kennelhosta..kan någon skicka länk eller något så jag kan läsa? Nu får hon ett hostanfall igen stackarn :'(
#6 Googla!
#6 fortfarande, ring vetten ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det är inte inåtdragna hostningar? tänkte på noskvalser.
#8 det är så många personer som ringer veterinären så dom Svarar inte.. #9 det är svårt att säga.. Som att en hund hostar bara fast hårdare om du förstår? Hon behåller inte det hon äter nu heller så det är kanse något annat än kennelhosta.
#10 Fortsätt ringa eller ring någon annan vet. låter ju som det börjar bli mer allvarligt.
#11 jag söker efter alla veterinären som finns i stockholm nu..