Hundtjuvar i norrbotten
Tänkte bara berätta för et som bor i norrbotten i och kring Arvidsjaur att det har hänt ett par hundstölder från hundgårdar och då har det handlat om jakthundar. Främmande personer skall ha gått och kollat på folks hundgårdar på tomten och matat dem med korv. De använder en vit skåpbil, vet ej om det stämmer men värt att hålla koll!
Har hört om en vit skåpbil som kör runt kring Arvidsjaur som beter sig skumt. Som kör runt sakta och spanar osv. En som bor ca 6 mil utanför såg bilen där hon bor och den körde då fort därifrån, av nyfikenhet körde hon till den andra uppfarten i närheten och såg den då igen och den betedde sig skumt. Udda tider också. Den har setts på flera ställen. Det handlar i alla fall om en vit skåpbil med tonade rutor. (Har sett en bild)
Så kan helt klart vara bra att hålla koll allmänt.
Bra bra, du kanske försöka ta reg numret och tja ge till polisen eller något? Eller ta en bild i tja, förebyggande syfte? Jag har själv inte sett bilen
Jag tror dom skulle prata med polisen. Dom har både bild och regnr.
Men ska skriva och kolla om nån kontaktat polisen :)
kan dom inte skaffa sig en annan färg snart på bilarna? i 99% av fallen är det en vit skåpbil som är innblandad. Bra att du varnar om detta TS och även 3 sån info är alltid bra o veta.
Minns inte hur många ggr Polisen gått ut o dementerat alla rykten om vita skåpbilar med ev Lettiska plåtar som hundnappar jyckar runt om i Sverige.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Något skumt har dom då för sig. Igår meddelade en annan tjej från Arvidsjaur att några män var bakom deras hundgård vid sommarstugan och sprang därifrån när dom kom dit. Samma bil. Vet inte alls vad dom har för sig, men det skadar absolut inte att hålla lite koll.
Usch vad hemskt, tänker också passa på att varna att det verkar som om att det är en liga i västerbotten också som snor hundar. Vad jag läst så är de främst ute efter jakthundar och "kamphundar".
Mvh Sabine
De som sett något kontaktar lämpligtvis polisen med sin iakttagelser. Antingen har något hänt eller så är det den populära råttan i pizzan/vita skåpbilen som hundnappar jyckar för att deras muskelhundar skall ha dem som träningsobjekt inför illegala hundfajter.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kan någon som SETT eller åtminstone känner en person som blivit utsatt beskriva? Känns olustigt med rykten, även om det är bra att gå ut och varna om det är sant.
Men känner som Vallhund, att det cirkulerat många sådana rykten på nätet och frågan är om det ligger sanning i det.
Jag har en i mitt jaktlag som blev av med sin hund i skogen. Tack vare GPS halsbandet (som dom tack och lov inte tog av) kunde hunden spåras och polis återföra den, en gråhund.
Detta var får nåt år sen, så visst förekommer det att hundar kidnappas. Om det är lettiska skåpbilar som är inblandade känns mer osäkert..
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Biten med stulna hundar kan jag kolla med syrran om hon hört något. Har inte hört eller läst om det nämligen, bara varningar om att man bör hålla lite koll då dessa bilar/personer som betett sig skumt genom att gå på folks gårdar, bakom hundgårdar, in i förråd/ladugårdar m.m och sen flytt därifrån när någon sett dom.
Det verkar som att det är två bilar i farten, båda vita. (Sett två bilder nu och det var inte samma bil)
Utifrån den här artikeln verkar ingen blivit bestulen än, och här gäller det dessutom två helt andra färger på bilarna.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6908499
Så det är nog bara att vara uppmärksam och höra av sig till polisen om man råkar ut för att någon smyger runt på gården vilket tyvärr inte verkar vara mångas första reaktion.