Nej jag mer eller mindre lever för hundar. Livet skulle vara väldigt tråkigt utan hundar. Kommer nog alltid ha minst en hund vid min sida.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Absolut inte.
Nej.
Nej verkligen inte!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Aldrig. En gång hund, alltid hund.
Nej absolut inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja. Jag skulle ha större frihet, mindre krav. Det har onekligen sina fördelar.
Men jag ångrar inte hunden, och kommer troligtvis skaffa en till inom en inte alltför avlägsen framtid. Så ja, jag kan tänka mig, men nej - jag vill inte.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Säger som #8 faktiskt.. jag kan tänka mig ett liv utan hund men jag vill helst inte.
Jadå. Om jag sen gillar det eller låter jag vara osagt tills jag står där med tomt koppel.
Nej
-
Jo det kan jag väl. Med största sannolikhet så skulle det nog innebära att jag skaffade häst och katt istället. Men jag skulle nog sakna hundarna ändå.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Nej skulle inte kunna det, har levt med hund enda sedan jag föddes så det är som en självklarhet. Jag har dessutom testat att leva utan hund fastän jag inte ville på grund utav att min border collie dog den 2 mars 2012 och var då utan hund fram till den 6 juli i år. Men jag var ju inte helt hundlös. Mamma hade hund men var där knappt varannan vecka och när jag började gymnasiet var jag knappt där varje helg men som tur gick jag på ett naturbruks gymnasie så fick ju träffa mina kompisar hundar men det är ju inte samma sak.
Så som sagt jag har testat att vara utan hund och det var hemskt så vill aldrig göra om det.
Mvh Sabine
Ett liv utan hund är inget liv.
Medarbetare på brukshundraser.
Håller med dom andra - lever för hundar och en gång hund, alltid hund! :)
Nej.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag har varit utan hund. I typ 17 år. Men har passat hundar lite dådå..
NU när jag har mig egen hund, kan jag inte tänka mig ett liv utan hund nej.
Klart jag saknar friheten, men jag väljer min hund framför allt. Oh kommer göra de i framtiden med.
Ja.
Nej, har varit utan hund i allt för stor del av livet (16 år), skulle aldrig vilja vara utan hund igen!
Ja, ibland är det en dans på rätt taggiga rosor ;) Älskar mina hundar och vill inte vara utan de, men när det tillslut blir så ändå kommer jag nog ta ett par år med fler och längre resor. Det saknar jag ibland.
Jag kommer ha hund tills jag är pensionär och inte kan gå längre. Då min hälsa stoppar mig från att ge en liten sällskapsras ett fullgott liv är det dags att sluta.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Nej, kan inte ens föreställa mig ett liv utan hundar. Vuxit upp med hundar sen jag föddes, så att ha en hund i närheten får mig att känna mig hemma på något sätt. När jag var liten hade vi en schäfer tik, mina finaste minnen är från henne. Hon följde med mig vart jag än gick. Satt jag i sandlådan så låg hon bredvid mig, när jag reste mig upp för att gå så gick hon med mig. Brukade ligga och sova på hennes mage. När jag var liten och folk frågade mig vad jag ville jobba med när jag var liten så sa jag alltid hunddagis. För mig betyder hundar hem. Utan dom skulle det kännas dött hemma, ingen som tar plats i sängen eller soffan, som man måste se upp för när man ska gå upp från soffan. Läste någonstans "home without a dog is just a house." Nej usch, ett liv utan hundar hade varit hemskt.
Nej. Är uppvuxen med hundar, skulle aldrig kunna vara utan dem. De är sällskap så man aldrig behöver vara ensam, de är världens bästa tröst när man är ledsen. För mig är hundar 1000 gånger bättre än lyckopiller. Visst kan de vara jobbiga ibland, men de bättre stunderna är övervägande. Har aldrig skrattat så mycket åt någonting så som jag skrattat åt hundarna när de är knäppa/galna.
Ja,men mitt intresse har alltid vart djur. När jag fick säga hej då till hästlivet så kliade att inte ha ett djur att träna med. Tid fanns för skaffa hund en trogen kompis som gillar röra på sig, leka träna. Jag skulle inte välja bort hund frivilligt.
Tänker, tänker, tänker… Nej, det går inte! Kan inte ens föreställa mig ett liv utan hundar och ännu mindre utan djur. Hemska tanke 😮.
Kan tänka mig, men det är inget liv som jag skulle trivas med. Levde utan hund i 13 år och vill inte göra om det.
Eftersom att jag längtat efter en hund i sju år, och fick en förra året så jag vet ju hur det är. Men utan henne skulle mitt liv vara tomt, hon har gjort så mycket för mig! Även om jag bara övernattar hos nån och inte hunden är med känns allt så fel….