Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3025 ggr
IdaAn
0

Problem med trampdynorna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Märkte tidigare idag att hunden trampdynor är trasiga. Det konstiga är att han har inte ont utan det är mer som att de "byter skinn"? Tänkt ringa till veterinären men eftersom det inte är särskilt akut än så måste jag vänta till på måndag. Undrar om någon här kan veta hur det har kommit eller vad det beror på?

Skulle bli extremt tacksam för svar så jag vet hur jag undviker detta i framtiden! Vi har mest badat och gått promenader i skogen senaste tiden så kan inte tänka mig att det är p.g.a asfalt… kanske har fel? Smörjt för dåligt kanske? Tack för svaren!

Bilde på den tass där han har dragit bort lös hud/skinn innan jag märkte av det:

IdaAn
0

Tass nr 2:

IdaAn
0

glömde skriva innan att det har börjat kommit små flikar med lös hud/skinn på den andra tassen… Räcker det med att smörja tror ni?

tass nr 4, har som en centrerad punkt (ett hål?)…

bild:

[Forest]
0

Ser ut som att han gått och bränt sig går du mycket på asvalt? Den blir ganska så varm när det är soligt och varmt ute så jag går inte alls på asvalt dom dagarna. En bra sko kan hjälpa dom att slippa bränna trampdynorna.

Hilma!
0

Hur sätter man in en bild på sin profilbild? Hjälp tack!

[Forest]
0

4 gå in på suport iFokus så får du hjälp med detta , jag vill inte förstöra denna tråd.

IdaAn
0

Skor låter som en jättebra ide! kan man skaffa bra sånna på närmaste djuraffär elr är det nån särskild man behöver? Har inte gått mkt på asfalt senaste tiden men annars kan jag tänka mig att det är därför… :P Men skulle det funka om man går på morgonen? då borde ju asfalten vara svalare? Kmr försöka hålla mig i skogsmark men det är väl mest vägen dit jag tänker på…

[Forest]
0

De flesta djurbutiker har skor. Det under lättar annars gå tidiga morgnar. Efter gått själv barfota så känner man hur varm asvalten blir, så ett annat tips är att man känner på asvalten ;)

Hilma!
0

Tack! 5 var inte mening att förstöra tråden!

IdaAn
0

Ok, då ska jag ta och skaffa mig ett par skor till honom så vi slipper detta! :) Får ta ett barfotatest innan promenaden ;)