Inte på nätterna, har dörren stängd då så man ska kunna sova, eftersom djuren lever rövare på natten. Men på morgonen så kan alla få komma in på morgonmys i sängen 🙂
tycker att det kan bli så äckligt.. hårigt och (kanske fästingar) och annat skräp.. Meeeen jag kan inte låta bli, jag vill ha min plutt i sängen :D
han sover alltid i sängen, mysigast så :)
Om dom vill, jag kan… Sparkas i sömnen, Bernhard har blivit förbannad på mig ett antal gånger 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jajamen
Sally sover alltid i sängen, om inte i min så i någon annans. Och helst ska hon ligga under täcket.
Ludde sover däremot aldrig i sängen, utan antingen på en kudde på golvet nedanför eller i sin korg. Han tycker det blir för varmt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Ja min hund sover i sängen. Vanligtvis somnar han i sin bädd men smyger upp när jag släckt tvn. Man får byta sängkläder lite oftare.. Men mysigt är det🙂
är lite rädd att jag ska knuffa valpen så den åker ner på golvet :/
När Sally var valp kunde hon inte hoppa upp i sängen själv så hon stod alltid på baktassarna och krafsade och gnydde tills man tog upp henne. Och sen var hon helnöjd och myste ner sig under täcket.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Min hund har alltid valt att ligga på golvet/i hundsängen. Oftast på golvet bredvid mig (när jag och sambon har bytt sida så har även hunden gjort det, även om ena sidan är trängre/mer obekväm), men han har mer och mer i det sista börjat ligga i hundsängen.
Men han har fritt fram att komma upp i sängen och han ligger alltid mellan oss när det åskar ute (fast det är sällan han väljer det själv, men vi brukar ta upp honom där när det åskar för han blir lugnare av det). Ibland när jag vaknar ligger han i sängen. På vinterhalvåret så händer det oftare att han ligger i sängen när jag vaknar. Då ligger han alltid i fotändan (fast ibland ligger han på rygg och då kan han sträcka sig en bit upp i sängen). På morgonen händer det att han kommer upp i sängen och kelar lite, men han väntar alltid tills jag öppnat ögonen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Absolut! :) om han själv vill, nu på sommaren har han legat mest på golvet, men han går upp och ner som han vill. :)
Självklart! Mio sover med min lillesyrra och jag sover med Yissah under täcket, Totte i fotändan och Ezio (kattungen) på kuddarna. Det är tur att man har stor säng ;)
Japp om hon vill så vilket hon oftast vill, har dubbelsäng och favoritplatsen är mellan kuddarna i mitten ^^
Jag älskar att sova med Divan i sängen! Men ibland blir det lite jobbigt när hon tar upp sisådär halva sängen, ibland slutar det med att hon puttar ut mig (:
Innan vi köpte vår valp kom jag och min pojkvän överrens om att inte ha honom i sängen. Men rasen vi köpte är allmänt kända för att vara riktiga mysproppar som verkligen gillar och behöver få ligga nära (Dansk/svensk gårdshund).
De första 6 veckorna sov jag med honom på golvet men när jag började jobba igen så behövde jag verkligen få en god natts sömn och därför flyttade jag upp till sängen. Tanken var att vi skulle försöka vänja honom att sova på golvet men redan efter 10 minuter lyfte jag upp honom i sängen och nu sover han mellan oss. Sen vi flyttade upp till sängen har han börjat sova mycket bättre och håller sig även hela natten.
Kan inte tänka mig att inte ha honom i sängen numera! :)
Vår vuxna hund har aldrig gillat att ligga i sängen, däremot ligger han under sängen och blir väldigt olycklig då vi sover borta där det inte finns utrymme att krypa under. Men han är långhårig så det blir väldigt varmt för honom i sängen.
Japp! 🙂 Min yngre kille sover alltid klistrad vid min rygg, min äldre tik sover hellre i soffan.
Ja hon sover nästan alltid med mig, nog blir det skräpigt alltid men helt klart värt det :)
Nej, min hund får inte vara i sängen.
Ja båda sover med oss.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jo då här trängs vi som packade sillar Norma, Perry och jag i min 90 cm säng. Som tur är vill tant Flo hellre sova i sin bur. Tycker de är mysigt o har jättesvårt o somna om inte djuren är närvarande. Dom är dessutom lugna hela natten och riktiga sjusovare som man ibland får tvinga upp på morgonen ;)

Alltid. Delar säng med ena katten, min hund Lexie och familjens gamling Smulan. Kan inte somna utan dom längre, är mörkrädd också så känner mig trygg med dom. Som #23 säger så är det mysigt också :)
Jepp, Milou sover alltid i mammas o pappas säng på natten.
Japp, alla tre :)
Våran är lite annorlunda mot dom vi haft tidigare som väldigt gärna trängde upp sig i sängen. Denna kille valde från det han kom in i huset var han skulle sova, under trappan. Ingen annan hund har velat ligga där. Vi var tvungna att städa och ställa ordning för att där stod både det ena och andra.
Tänkte första natten att ja ja han kommer väl upp till oss i sovrummet, alt piper och känner sig ensam så jag får hämta honom. Men neeej, han är nu ett år och vill fortfarande bara ligga under sin trappa eller vid ytterdörren där det drar lite svalt. Har lockat honom upp till oss några gånger, han myser en stund, typ 3 min sen går han ner igen. På kvällarna däremot vill han gärna sitta med oss i soffan, så han är gosesugen men på natten vill han vara ifred. Egentligen ganska praktiskt då han är trygg i hallen där trappan är. När han är blöt och smutsig så håller han sig gärna i hallen för att torka. Slår jag på golvvärmen så går det ganska fort också 😃
I sängen?😂
Snarare PÅ mig som ligger i sängen😂
Lite jobbigt blir det när man ska gå upp för han vill inte flytta på sig.
-
Han får om han vill =) Jag vill egentligen alltid ha honom där, men nu på sommaren är det för varmt för honom så då får han välja själv. Han växlar väldigt mycket. Typ sover en timme i sängen och sen 4 timmar i sin bur eller på golvet, sen hoppar han upp i sängen igen =)
Självklart får han sova i sängen:) han brukar sova hos mig en stund när vi går och lägger oss sedan hoppar han ner och sover under sängen tills det blir morgon och då hoppar han upp och sover några timmar hos mig igen:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Ja, såklart hon får sova med mig! Faktum är att jag inte kan sova om hon inte är bredvid mig (visst har hon velat sova i sin korg en bit från sängen men jag tvingar upp henne, haha). Vi är som ett par.. Hon sover med huvudet och överkroppen på ena kudden och jag på andra kudden, och så delar vi täcke.
I natt var det ännu roligare när vi övernattade hos min pojkvän. Molly snodde en hel kudde, jag fick dela med pojkvännen och så låg vi tre där på rad… haha.
Elvis har alltid fått sova i sin bädd bredvid sängen, och det har gått bra sen han var liten. Men för lite drygt en månad sedan tog vi upp honom en natt när han var nyduschad, han var så mysig och mjuk ^^ Sedan dess sover han hos oss de dagar han inte varit på dagis eller smutsat ner sig :)
Absolut! Han sover under täcket i mina knäveck. Min första hund (Papillon) stal hela kudden istället, så jag vande mig av med kudde. :)
har ni börjat låta dom sova på en bädd på golvet eller stoppa ni dom i sängen första natten? :)
#35 Jag sov på en madrass på golvet med min hund den första månaden. För att se hur hon är på nätterna så hon inte trillar ner från sängen och slår sig. :) Sen så var det meningen att hon skulle sova själv men hon gnydde så mycket första natten som valpar brukar göra så tog ned min madrass och sov med henne, då somnade hon.. sen flöt det bara på så. :)
#35 Jag stoppar valpen i sängen första natten och kommande sedan får den själv välja vart den vill sova. Penny fick jag som valp och första natten väckte hon mig klockan 3 på natten skrikandes av att hon lagt sig inuti täcket och inte kunde komma ut, sedan dess ville hon inte sova i min säng. Opsis fick jag höra att han helst ville sova i sin egna bädd så den fick stå vid fotkanten men det slutade med att han tyckte min rygg var skönare. Jag tycker det är tryggare för en valp att få sova med sina nya flockmedlemmar, tätt intill, än på ett kallt, ensamt golv,
-
#35 Vi hade honom i sängen direkt. Vi bor i en svinkall lägenhet, det drar isande kallt längs golven, så för mig hade det varit ren och skär djurmisshandel att ha vår nakenhund där. Sedan har han alltid varit väldigt tillgiven och till en början 'mammig', att han inte lämnade min sida. Då jag diskade, så låg han på mina fötter och sov. 🙂
Ja tyvärr 😃 trodde inte 2 små heeler skulle ta sådan jäkla stor plats i sängen, men dom sover där. Själv har jag en 160 säng men vaknar ofta i ena änden eller på tvären för dom trängs🤐
Här åkte han upp första natten. Vi hade bestämt innan att inga hundar i sängen men husse vek sig för Alfs ögon och lyfte upp honom ;)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Har absolut min lilla vovve i sängen :)) Det är super mysigt, hon gräver ner sig under täcket o lägger sig tätt intill min mage, varmt o skönt :))
Medarbetare på Chihuahua
Nej, min lille buse får inte sova hos oss. Han kommer få mycket päls och lera är en hitt vilket jag befarade redan innan vi skaffade honom. Vill sova i en fräsch säng! Han har sin egen säng intill som han gärna ligger i. Däremot får han vara i soffan hur han vill.
Jag ligger sked med min grand danois varje natt i min lilla 90 säng hahah :P och så ligger min maine coon blandis kisekatt också och myser med oss, gärna vid huvudkudden.
Jag kan inte somna utan mina djur… :P stackars den killen jag blir tillsammans med i framtiden :P haha
Medarbetare på Hundar.ifokus
I början när piri kom till mig så fick hon absolut inte vara i sängen eller soffan utan att jag sa till. när hon lärde sig det så ville jag ha henne i sängen men min dåvarande pojkvän vägrade…. Tog upp henne i smyg när han var och jobbade men det var inte så hemligt med svarta strån ivita lakanet.
När jag flyttAde hit där jag bor nu med min sambo så fickhon alltid vara i sängen på min sida i början. Men när våren närmade sig så blev det så varmt (jag är ovanligt varm av mig) och hon fick börja sova nedanför sängen istället. Sedan flyttade vi ner henne för ensamhetsträningens skull OCH för att hon höll oss vakna på nätterna. alltså så fort vi rörde oss så började hennes grova svans banka i golvetoch väckte oss båda två hela tiden. så hon fick sova under trappan med hans hund. Nu sover hon själv där under hela tiden.
Nej, inte när jag ska sova - däremot får han krypa upp på natten och på dagen. Jag hade honom i sängen när han var valp, men efter ett tag började jag få så svårt att somna med honom där. Han lägger sig alltid så oerhört nära (t.ex. mellan knäna eller borrar in sig i armhålan), men när jag väl somnat märker jag inte av honom konstigt nog^^ Han är nöjd m att somna i sin bädd.
HAr inte hund nu, men Hades fick inte sova i sängen. Lång päls = smuts och dessutom vill jag inte ha fästingar ;) Han trivdes som tur är bäst på golvet under sängen ändå.
Nej dom är inga sänghundar, Dom tycker det är för varmt. Ligger på golvet nedanför eller i hallen.
Ja men han föredrar att sova på golvet på nattetid.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hugo sover alltid i sängen :) Asko, valpen, sover på golvet än så länge men kommer få vara i sängen om han vill när han kan hoppa upp och ner själv.
Ja, alltid.
Japp, alltid. Inte så kul nu dock när hon löper för hon lyckas alltid sparka av sig 'trosorna' på natten, och det första hon gör på morgonen är att skaka på sig så att blodsplatter täcker mina väggar vid sängen.
Jag? Styckmördad i sängen? Det ser i alla fall ut så… 😃
Hon sover hellre på det svala golvet under sängen :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Nej, han får inte vara i varken soffan eller sängen, han har sin egen säng i köket (han är i köket/hallen på natten) han är långhårig så jag tycker inte der är vidare trevligt att få all smuts och eventuellt fästingar i sängen… Ser ju hur hans bädd ser ut när han härjat ute och de vill jag verkligen inte ha i sängen eller soffan! ;)
fundera på om man kan borsta pälsen innan nattning om man har den i sängen? det är juh inte så kul med all smuts men det är såå värt det:)
Han får om han vill men han sover ofta i sin säng eller under vår. Men ibland på morgonen eller vissa nätter så kommer han upp till oss.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast