Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1733 ggr
Frida B
0

Skriker plågande!

När vi leker med en hund jag har just nu så skriker han som om han blir misshandlad (bokstavligt talat)… Alltså när vi busar och jag springer iväg lite, och han springer efter och riktigt skriker! När han gör det säger jag till honom på skarpen (kommandot "gå och lägg dig") och vänder ryggen till och blir jättetråkig.

Men varför gör han såhär? Det är bara inne han gör så, ute springer han som en… Tja, som en 1 årig unghund som är kvällstrött (läs övertrött). Och då är det inga haltanden, eller skrik eller så så han kan ju inte riktigt ha ont.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lathundarna
1

Man "glömmer" att man har ont om man gör nåt man verkligen tycker är kul. Allvar visade absolut ingenting förrän jag märkte att hans blick blev trött. Visade sig att han har mjukdelsfraktur i ena baktassen. Frågan är hur länge han bitit ihop då vi kört uppletande, canicross, etc där tassarna verkligen belastats. Kanske är hunden såpass uppe i varv utomhus att ev smärta går att "vilseleda"? Ingen aning. Tänker bara högt :)

Maja2
11

Varför han skriker är oerhört svårt att svara på, men varför säger du åt honom på skarpen då han gör det? Jag menar, då du inte vet vad det beror på, eller varför han gör det?  Menar inget illa, men undrar .

Frida B
0

#1 men han har ju lika kul ute som inne, det är ju det… Annars är det en bra tanke, ska ta med mig den :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lathundarna
2

En annan tanke som ploppar upp; Lollo älskar att åka bil. Särskilt exalterad blir han när han vet att han ska få åka med mig. Och då skriker han. Från det att han fattat vad som är på G tills dess att han satt tassen i buren. Öronbedövande för oss andra, men han verkar inte höra själv att han skriker. Helt meningslöst att ryta och ha sig då det är helt effektlöst. Så de kan ju uppenbarligen skrika när de "bara" blir överexalterade och inte enbart av smärta ;)

Frida B
0

#2 för att se om det hjälper, då vi har grannar med småbarn som sover och han har bara gjort det de två senaste gångerna :) Jag har även testat att inte säga till. Så jag testar, då kanske jag kan komma fram till lite vad det kan vara :)

#4 Det kan det mycket väl vara, då han fortsätter att springa i full fart och hoppar även upp i sängen medans han håller på… Har som sagt känt och klämt, men han reagerar inte så mycket (mer än att kolla på mig, men nu gjorde han inte ens det…) 

Är tacksam för att ni svarar såhär snabbt!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lathundarna
1

#5 Fast jag klämde och kände på råttan utan att få en enda reaktion, även gällande tassarna. Veterinären behövde inte lång tid för att hitta smärtpunkten - de visste ju vart de skulle känna och trycka. Så att tro att man kan hitta det själv alla gånger det har jag slutat med sen länge. Är man osäker - ta hunden till veterinären och berätta hur det ligger till och låt dem göra en grundundersökning. Hellre utesluta än missa att åtgärda.

vallhund
1

#5 Hundar är fenomenala på att inte visa smärta har haft hundar som inte säger pip vid undersökningar, förrens det var två vet, en som gick igenom hunden från topp till tå o en annan som gav akt på hans ögon. Då först kunde smärtan lokaliseras.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Frida B
0

Har snackat med ägaren, och hon sa för att han är bland annat svensk lapphund.. Kan det stämma? Att det är därför han låter? Det är ju en ras som låter… Han är en blandning mellan svensk lapphund och tibetansk terrier.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
0

Tror det är en blandning av vad #4 skrev och det faktum att han är delvis lapphund :)

[Forest]
0

Tycker du ska ta han till vetrinären för att en undersökning klarar han den så är det bara pusta ut och släppa den tanken.