Hur väger ni?
Hur väger ni era valpar hemma? :)
på köksvågen eller badrumsvågen?
Jag ställer mig på vågen och väger mig själv sedan lyfter jag upp valpen (unghunden) och ser vad skillnaden är, enkelt med en miniräknare ;) Det kan vara svårt att få en valp vara stilla på en våg xD
okej :) ska nog göra som du sa, lät enklare än att försöka få den att vara still :)
Beror ju på vilken ras man äger. Min Boxervalp vägde jag på badrumsvågen. Hade jag haft en liten Chihuahuavalp hade jag vägt den på en köksvåg.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag gör som #1, även med den vuxna hunden.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nyfiken fråga, jag vägde inte Enja alls som valp, varför väger man en valp på 10 veckor?
#6 för att veta och se hur valpen utvecklas :) gör jag iaf.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Väger inte hemma utan passar på att miljöträna och väga hos veterinären - både som valp, ung och vuxen.
7 Ser man inte det att dom växer är pigga och glada i ett normalt hull? Enja vägdes som 8 v,12v och 16 veckor dessa gånger hos uppfödaren första och sen hos vetrinären då hon vid 16 v ålder fick uvi och då passa vi på att väga henne för att få rätt dos på medicinen.
jag vill göra det för att se utvecklingen:) kul att se sen och jämföra när den är vuxen med andra eller om man tar hem en valp av samma ras :)
Kanske är med för att se hur mycket mat dom ska ha? Jag gav färskfoder från början och där ger man vad valpen kommer väga som vuxen vi drog på 4 kg o visst gissa jag helt rätt idag väger hon 4 kg :)
nej bara för kul skull.. sen kan man ha nytta av det i andra sammanhang som typ mat osv.. men grundtanken är bara att det är kul att se
#9 jo men jag vill veta vad hunden/valpen väger exakt :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jag väger min cockervalp på köksvågen. Sätter en stor skål på den, nollställer och sedan sätter hunden i skålen! Han får en godisbit och finner sig då fint i det. Bra och exakt vägning tycker jag.
När Zuki var liten jobbade jag i en djurbutik, så vägde henne på hundvågen som vi hade där. Den fanns precis innan man gick in i personalrummet, så vägde henne oftast varje gång jag jobbade ;) Bra träning också, sen när man ska väga dom när dom blir äldre/större. Många hundar tycker det är jätteläskigt att kliva upp på vågen.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Badrumsvågen. :) Hon står så fint kvar..