Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1565 ggr
Pingu
0

Morrande hund

Har en fråga i need help

ja skaffade mej en hund tik som nu är två år och hon älskade alla och ville bli klappad

ett år senare skaffade vi oss en hane och han är lite osäker på folk men nu blivit bättre. Men innan de har han liksom fört över sina negativa känslor till henne så hon har börjat morra till andra så även till oss och visar tänderna, hur ska man få bort de, hon vill bestämma och ja tycker de är obehagligt, han är hur go som helst mot de han känner och börjar bli bättre mot andra me är rädd att de ska gå i en ond cirkel att de ska ge varann nekativa känslor hela tiden..Vet någon hur man får henne att bli som innan hon ska ju inte va ledarhunden.

Tacksam för svar <3

CharlotteRubin
0

Kanske gå till en hundpsykollog?? De skulle ja göra om hunn morrade åt mig. Det verkar som ett tecken på osäkerhet.

SaraC
0

I vilka situationer morrar hon åt er?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zebben
0

Vad menar Du med din sista mening, hon ska inte vara ledarhunden? Menar Du över familjen eller över hanhunden?

Du gör bäst i att ta kontakt med en bra instruktör, för detta kan Du inte få hjälp av på nätet. Man måste se situationen för att kunna reda ut den.

Lycka till!

zeretki
0

Håller helt med Zebben! Sånt här kan gå överstyr om man gör fel saker. Det är bäst att reda ut med någon som kan sånt här. :)

lena1
0

Håller helt med3-4 för det är en sådan svår fråga, då man inte ser situtionen i sin helhet, tips…ta kontakt med någon på Immi.

Hoppas det ordnar sig berätta gärna vidare…..

kerstinjoh
0

Håller som vanligt med Zebben #3.

En osäker hund kan bli en farlig hund! En immi-utbildad instruktör kan säker hjälpa dig!

Berätta hur det går!

Pingu
0

Hejsan är tacksam för alla svar :)

varit på semester och kom hem i dag…

Nu ska ja se till att ja är ledarhunden och inte hon fast ni har rätt ja måste få hjälp med det så ja inte gör något fel så det gåt åt skogen.

Tack igen kram

Liss
0

vad är immi?Generad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

Det är en grupp hundpsykologer upplärda av Anders Hallgren och hans metoder kanonbra människor ;-).

Zebben
0

#8 Men även IMMI-instruktörer har sina brister. Deras metoder fungerar oftast, men långt i från alltid. På lite smartare och/eller tuffare hundar så bör man söka sig en annan instruktör som inte kör IMMI

Liss
0

okej? men finns dom överallt eller hur funkar de? de kostar väl skjortan antar jag?

Zebben
0

Det instruktörer som jobbar med eget, men som är anslutna till IMMI. Så de behöver inte vara dyrare. Här kan Du läsa mer: http://www.immi.nu/

lena1
0

Zebben,alla har vi ju olika uppfattning om hunduppfostran,så egentligen kan man inte säga att något passar alla, och jag vet att immi har med både smartare och tuffare problem hundar att göra och det går vägen…

Pingu
0

Ja ska titta på sidan du la in Zebben

vill att min hund ska veta vem som styr skeppet (jag)

ja tror att min hanhund har påverkat henne för innan älskade hon alla

Liss
0

stog inget om kostnader tyvärr..

Zebben
0

#15 Det är alltså instruktörer som jobbar i egen regi som är anslutna til IMMI. Så alla har egna kurser och priser. Du får gå in på varje enskild instruktör, i din närhet, och titta om de har hemsidor.