Vad är det jag ska göra
Hej min vovve har ett problem med att träna När hunden gör nånting lyssnar den inte eller gör inte allt jag säger Den lägger alltid sig ner och fattar typ inget vad den ska göra . Behöver det bli smartare ? Men hur ? han tycker att det är tråkigt Tror jag ! Kan hundar tröttna på godis Det är jätte jobbigt för att han lyssnar inte Har ni tips? Det är en hanne som är 1år och är blandras mellan amstaff och boxer
Hur tränar ni då och vad?
Får hunden mycket beröm när den gör rätt och tycker den belöningen är rolig? Kanske du har för höga krav? Vad gör du när hunden "gör fel"?
Förstår hunden inte så måste du hjälpa den att förstå, gör träningen enklare till en början.
1) Vad försöker du träna?
2) Hur försöker du träna?
3) Är du tillräckligt tydlig så att hunden faktiskt förstår vad du vill att den ska gör, eller har du satt ribban för högt?
Hundar är smarta, men behöver olika mycket motivation för att "komma igång". Vi på två ben är dessutom fenomenalt duktiga på att tycka att vi är väldigt tydliga med vad vi vill, medan vi i verkligheten tenderar att gå alldeles för fort fram, kräva för mycket på en gång och sedan klia oss i huvudet och undra varför hunden inte förstår 😉
Vi tränar sitt ,ligg ….såna övningar fast lite svårare Ja belöningen tycker han är roligt men inte mycket När hunden gör fel gör jag om den Krav ,ne tror inte det för han kan dom lätta sakerna som typ sit,ligg,tass,rulla runt ,hight five och mm
#3 Lite svårt att förstå vad du menar, är inte belöningen rolig får du hitta en annan belöning som är roligare, det finns mycket annat i belöningsväg än bara godis.
Varför inte gå kurs, roligt och nyttigt för både hund och ägare.
Aa jag tror ibland att jag har för stora krav med min hund Jag brukar göra allt på en gång kom jag på Men hur ska jag göra träningen lättare:)
#3 "Lite svårare" sitt och ligg? Hur ser det ut och vad innebär det? 😐
#5 Tycker du skall gå kurs eller träna med någon annan, väldigt svårt att kunna hjälpa när man inte sett hur ni tränar.
Gör du "allt på en gång" är det inte konstigt hunden blir förvirrad, träna ett moment i taget.
Aa jag vill gå i en kurs men jag kommer aldrig hinna för jag gör på träningar ganska ofta, Men jag vill hitta en bra inte dyr kurs i Göteborg fast vet inte vilken :)
Ta kontakt med en närliggande BK. Är du medlem är du säkert välkommen på öppen träning för vardagslydnad (om det finns tillgängligt) och där lära dig hur du ska gå tillväga.
Det finns övningar som sit och ligg och vackert tass och sånt Det är det första hunden måste kunna Men det kan han redan så vi gör lite svårare som typ high five ,rulla ,snurra runt och mm
Jag hittar ingen närliggandes bk
#11 Sök lite mer.
#11 Svårt att hjälpa dig då vi inte vet vart du bor.

Lär in en sak i taget.
Glöm inte heller vad din hund är för typ av raser. Boxrar tex blir lätt uttråkade om moment ska tjatas in, de vill ha skoj! 🙂 Amstaff är oxå hundar med mkt humor, så gör det glatt o lättsamt, osså byt godis då o då, överraska hunden!
Och glöm inte..ett moment i taget, annars blir hunden bara förvirrad. Dessutom är din hund inte så gammal ännu, så var inte så allvarlig på ex sitt o ligg, utan lägg hellre mer energi på inkallning, din hund ska ÄLSKA att komma i full galopp till dig, åsså mkt kontaktövningar det har du nytta av i hundens hela liv sen. 🙂 Lycka till!
Variera träningen, korta pass, få upprepningar.
Belöna ofta, busa emellanåt och sen fortsätter du träningen.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Tack så jätte mycket :)
En hund kan inte lyda om den inte lärt sig innebörden av de kommandon man ger. När man har hund får man låta det ta tid, t ex får du träna mindre själv o lägga pengar på att träna hunden.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.