Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3407 ggr
Reise
4

Nöjd, sommarklippt Pudel! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HIHI, måste bara få visa upp söta lilla Tuva-Luva! (Hon heter alltså Tuva, men vi säger nästan lika ofta Luvan och Tuva-Luva till henne)

Här är alltså min mammas lilla Toypudel som jag klippte en sommarfrisyr för någon dag sedan!

När de är så varmt, och man badar så mycket så blev de opraktiskt att ha så mycket päls - så allt åkte av! Tycker hon blev så söt!

Reise
0

Nöjd kund! Trevligaste kunden idag 😃😉

[Forest]
0

Det var en kortkort sommarklippning skönt för henne, pälsen växer som ogräs så snart har hon lite mer päls. Hon vart jätte söt :)

Jag har sommarklippt våra hundar och det var pga badandet som det fick bli kortklippning på våra, dom torkar snabbt nu så slipper dom frysa :) Jag har dok mer päls kvar på benen och Enja har mer päls kvar på kroppen för jag tycker annars hon ser ut som en skär gris 😉

Reise
0

#2 hahah! Ja, Lilla Luvan ser ut som en liten knubb-säl.. 😉Min syster avskyr när hon är såhär kortklippt, hon tycker hon ser ut som en liten råtta. Men jag tycker hon ser supercool ut! 😃

Märks också att hon trivs bättre i kort, så nu när de badas rätt ofta så är de skönt att kunna torka fort, och inte att pälsen tovar sig.

[Forest]
2

3 jag tycker de ser så busiga ut och ofta blir mycket piggare när dom slipper all päls med. Här är Donna som nu har lite mindre päls kvar på huvudet men spara benen lite, tycker hon har så pinniga ben o säger att hon har kycklingben så pälsen sparas lite (obs kortet är inte nytaget utan är når ett par månadersen jag raka ner dom för nån dagsen men snarlikt igen )  😉

[Forest]
0

raka kroppen med 10ans skär samma som jag kör nos och tassar med, då Donna har väldigt mycekt päls så blir hon inte helt naken ändå. Enja rakar jag ner med 3F o klipper lite finklippning hudvud,svans o bentoffsarna. Var dok lite sugen på raka ner öronen helt men då hade min man gråtit floder, och han kanske har lite rätt i att de ser hanigare ut med renrakade öron. 😉

Reise
0

#4 Men så sööt! 🙂Ja, du har helt rätt - fast jag tycker de är så charmigt med de smala små benen, de ser så nätta och feminina ut.

#5 har en liten detaljmaskin som jag kör på tassar och nos, även svans, mage och rumpa.

Sen hade jag 10:ans på hela kroppen, kör med Oster-maskin. Var tvungen att ta detaljmaskinen även på benen för att hon är så liten, så oster-maskinen blir så klumpig.

Hahah, Jag var sååå nära på att ta även hennes öron och klippa bort toffsen och göra en puffig liten mössa istället..

Men då hade nog mamma lynchat mig.. Öronen och toffsen har Tuva aalltid haft, och kommer nog aldrig bli av med 😃

[Forest]
0

6 Visst är hon söt, hon lever någ på se söt ut, busig o fart är hennes måtto med livet  😉

Reise
0

#7 Hihi, de låter som en riktig Pudel! 😃

thildatessie
1

åh vad söt!!