Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 2830 ggr
[helenal]
0

Vaccinerar ni

Hej! vaccinerar ni eran hund varje år eller var tredje?

jag/mormor vaccinerar hugo varje år, i september månad brukar vi göra det. I år är de mot kennelhostan.

jollycox
0

Vi vaccinerar varje år eftersom vi åker på utställningar/tävlingar.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

CelsiusT
0

Vi vaccinerar vart annat år (det är vad rekommendationen ligger på enligt min veterinär) och vi är inte i så stort behov av kennelhoste-vaccinet så vi tar bara det när vi ändå vaccinerar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sarae
0

Vaccinerar varje år - har även rabiesvaccinerat. Jobbar på veterinärklinik och har dessutom hunden med mig till jobbet så vill vara på säkra sidan och ge så optimalt skydd som möjligt mot det som går att vaccinera mot.

mingman
0

Vi kommer tävla och kanske ställa ut, så då krävs vaccin. Kommer även ta rabies då vi semestrar till Finland varje sommar.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[00emi07]
0

Min hund Divan vaccineras varje år ( tycker det är bäst) eftersom hon brukar gå på utställningar och världsutställningar!

[Teddies matte]
0

Vaccinerar mot kennelhosta varje år, de övriga vaccinationerna kommer vi göra ca vart 3-4:e år.

joheck
0

Ska vaccinera varje år då vi träffar andra hundar väldigt ofta. Mina hade dessutom nyligen kennelhosta och det är verkligen inget jag vill ska hända igen, sååå drygt alltså.

Workingdog
1

#7 dom kan få kennelhosta även fast dom är vaccinerade. Våra hundar är vaccinerade men har ändå fått det. 

Vi vaccinerar ungefär vart annat år, det beror lite på helt enkelt.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

russin
1

Jag vaccinerar valpar och vid 1 års ålder mot valpsjuka, HCC, parvo samt kennelhosta. Därefter vaccinerar jag endast med trippeln (valpsjuka, HCC och Parvo) vart 3:e år.

Jag vaccinerar alltså mot kennelhosta endast fram till 1 års ålder och sedan gamlingar. Har haft kennelhosta på ovaccinerade hundar som gått igenom det enkelt - och jag har haft kennelhosta på vaccinerade hundar som blivit rejält sjuka, så för mig känns vaccineringen mot det inte så relevant. En normalfrisk hund ska klara ev kennelhosta utan vaccinering - precis som jag själv inte vaccinerar mig mot influensa. Valpar och gamla är undantaget för mig. Trots att jag är på utställningen flera gånger per år och trots att vi träffar många hundar, så har det gått många år mellan gångerna jag fått kennelhosta på hundarna. Senaste 13 åren endast 2 gånger.

joheck
0

#8 Jo jag vet, mina är vaccinerade men fick det ändå ;) Chansen minskar ju dock och symptomen blir oftast lindrigare.

Qepta
0

Jag vaccinerar varje år mot kennelhosta. 
Var och vaccinerade Izor igår faktiskt.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Portie
0

Vaccinerar varje år mot kennelhosta.

SukiDaYo
0

Vaccinerar min tik varje år mot kennelhosta, då hon är med mig till skolan och sitter hundstall (Hundsports gymnasium).

Tyvärr så är ju inte vaccinet 100% säkert, min flicka fick sig en omgång i början av juni trots att hon va vaccinerad, men det blir ju iallafall inte lika illa om de har fått vaccinet.

[Camia7]
0

visste inte att dom skulle vaccineras något mer efter 12v eller är det en när den är ett år också? jahapp… fler sprutor

Michaela-N
0

Varje år.

Alexandra-S
0

jag vaccinerar varje år. Tycker att det är en självklarhet att vaccinera varje år..

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Camia7]
0

hur många olika sprutor ska dom ha varje år då?

Michaela-N
1

#17 Beror på vad hunden behöver vaccineras mot. 

Men ta med vaccinationsintyget och lämna till veterinären så ser han/hon vad hunden ska vaccineras mot. 

Hunden ska vaccineras vid 6 veckor, 12 veckor, 1 år och sen varje år för kennelhosta och vart tredje år mot HCC, parvo och valpsjuka tror jag det var.

[Camia7]
0

okej hur ska man komma ihåg att gå dit för det då?

Belimas
0

Vart tredje år vaccineras våra.

[Forest]
0

Samma som 9, tycker vart tredje år räcker

Fenix_Chicci
0

Har vaccinerat Sally med alla vaccinationer upp till ett år. Sen vaccinerades hon när hon har 3 år och då även mot kennelhosta eftersom vi var på en naturbruksskola där det krävdes för att hon skulle få följa med. Nu kommer hon inte vaccineras förrens tidigast nästa år när hon är 6 år, men kommer ev. vänta ett år till. 

Så tja, vart tredje eller vart fjärde år kommer det bli nu.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Vizzla
0

Var tredje år.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf