Stamtavla, uppgifter saknas?
Hej!
Kollade upp en hund på SKK hunddata, men när jag klickar på stamtavlan för att se vad som döljer sig längre bak i leden så stor det att uppgifter saknas på moder, fader, mormor, farmor osv osv.
Vad menas med det här?
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Hunden kan vara importerad.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ofta står det så om någon hund i stamtavlan är en import. Då syns inte alltid dennes släktingar i svenska systemet.
Kan också stå så om hunden är inmönstrad.
Okej, det gäller australian shepherd och den rasen har väll inte öppen stambok annars har jag missat något. Så det är nog en import, men tack för svaren. 🙂
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Troligen gäller det importhundar. På min hund saknas det uppgifter om på mammans sida, min hunds mormor finns och uppgifter om denna, men inte längre än så, mormodern är importerad.
#3 Det saknas hundar i min aussies tavla med. Det beror på att de är importerade från USA.
Saknas endast typ 10-15 led bak på familjens nobs. Jag antar att anledningen till att de ej syns (på norrbottenspetsem) är för att man höll då på att återuppliva norrbottenspetsen som var nära utrotning och då tog man de som såg ut som nobsar och betedde sig som dem och avlade på
Min är importerad från Österrike o har full stamtavla, iaf 5 generationer.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.