Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2074 ggr
[Camia7]
0

Yorkshireterrier

Det står inte mycket om hur dom är inne på skk, så jag undrar vad ni vet om dom och vad ni har för erfarenhet av hur dom är osv :)

Loveradio
0

Nu var det många år sen, men när jag var liten så brukade jag gå ut med en grannes Yorkie. Så jag har bara erfarenhet av en individ. Men det jag minns av honom var att han var en trevlig liten hund. Tuff och alert, älskade närhet och nyfiken. Envis som terriers är, och lite skällig. En charmig liten krabat.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Camia7]
0

Okej :)

Lilllens
0

Har vuxit upp med 6 stycken i hemmet, 3 tikar och 3 hanar.

De är riktigt roliga hundar, extremt intelligenta, envisa, ettriga, tuffa, fulla av energi och som #1 skrev, gillar närhet(iallafall våra). De sov alltid i sängen bredvid en.
Dock skällde de en hel del, det är väl en träningsfråga också, men de har lätt till skall.

De var väldigt känsliga för kyla och vatten. Ville helst inte gå ut när det regnade eller var kallt.

Och gamla blir dem haha, vår äldsta skulle fylla 20år, och de andra var inte långt efter(förutom en som var tvungen att avlivas i tidig ålder).
Underbara små hundar, helt klart.

[Camia7]
0

okej :)

Såg nyss att det finns en ras som heter silky terrier som ser exakt ut men det är en blandning av yorkshiterriern och en annan terrier, någon som vet något om den?

Frida B
0

#4 silky terrier är inte en blandras, det är en renras ;) vet inget om den men googla :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Camia7]
0

okej ja jo det är en renras men för att det skulle bli den rasen så blandade man de två :) okej :)