Vad kostar det?
Ungefär hur mycket kostar det för en vanlig rutinkoll hos vet.?
Jag har två hundar, en eng. cocker och en Finsk lapphund som skulle behöva kollas, men ekonomin är inte på topp så måste veta hur mycket det kan gå på.
Tacksam för svar :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Veterinärbesiktningen jag gjorde på Opsis gick på c 400 spänn hos Vettris.
-
Det beror väl på vad som ska kollas, är de sjuka eller skadade eller misstänker de?
Alla kliniker har ju en avgift när du "kliver över tröskeln" sedan en kostnad beroende på vad du vill kolla. Min klinik har bla hälsoundersökningar för tex "mitt i livet", "senior" mm och de brukar kosta 8-1000kr har jag för mig
Båda hundarna är friska, men vill kolla dem iaf.
Finnen hostar ganska mycket (antagligen irritation i halsen då han slickar i sig ganska mycket päls när han tvättar sig och cockern)
Och Cockern har en liten knöl i huden på nacken som jag vill kolla upp så det inte är något allvarligt.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Bäst är ju att du ringer och frågar kliniken. Då får du ett exakt svar. Det är olika från olika veterinären.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Tror också det är bäst att du ringer och frågar, de kan behöva ta prover osv och då kan det rätt snabbt dra iväg.
Kolla om det finns någon prislista på hemsidan. Jag var hos en veterinär nyligen där de första 20 minuter kostade 700 kronor, sedan 300 kronor för varje extra tio minuter.
Alldeles för mycket.
#2 Stämmer inte, i alla fall inte på den kliniken vi var på.
Vi skulle skriva ett intyg på en tand som saknades & betalade bara 250:-, för att skriva intyget då. Betydilgt billigare än när vet konstaterade att min tik hade juvertumörer, gick dessutom MYCKET fortare och mycket mindre jobb, ändå betalade vi över 500:- (på annan klinik).
Hos en djurklinik här i närheten (som ligger i Stockholm) står det såhär på deras hemsida:
• Besiktning hund/katt (äldre än 4 mån) – 550:-
Ring och fråga veterinären då får du ett mer exakt svar, det kan skilja så mycket på olika städer/kliniker 🙂