Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 725 ggr
CarroF91
0

Valp som skäller

Detta kanske kan tyckas vara ett löjligt inlägg, men jag frågar ändå. Jag har en taxvalp på 10 veckor som skäller väldigt mycket på våra katter. Jag tycker själv det känns helt naturligt, men skulle gärna vilja ha något tips på hur man kan få honom att skälla mindre. Jag ser att han försöker leka och få igång dom men det är inte jätteroligt att lyssna på detta hela tiden. Försöker att säga nej bestämt och har även testat avledning men detta har inte riktigt funkat. Han får mer än gärna leka med katterna så det är inte det som är problemet, att han vill men inte får. Här inne finns fullt av duktiga och erfarna hundägare så jag hoppas på lite tips :)

Bjallstal
0

Sätter en tass här

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Camia7]
0

jag vet att man inte ska säga till hunden eller röra vid den eller så för då förstärker man bara skällandet, om hunden skäller på att någon går utanför som exempel så ska man låtsas som ingenting, men din vovve skäller på katterna… då vet jag faktisk inte hur man ska göra..

tassar jag med :)