Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3378 ggr
[[Mellebelle]]
3

Lilla Willy (bildtråd)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hämtade vi våran underbara Willy från min mammas kusin från Finland. Blev en 14 timmars resa, väldigt jobbigt.. men duktig var han! Aldrig åkt bil förut, ingen spya, inget gnällande bara en sovandes liten bubbe som tog det lungt.

Tänkte visa bilder på honom nu när han kommer växa mycket så att man får se vilken skillnad det blir.

Willy är 9 veckor och är en blandras mellan, Schäfer, golden, labrador och lapphund. Fast vissa tycker att han ser ut som en liten tervurens 😉

hoppas att ni vill följa oss! Glad

[MinIda]
0

Vilken sötnos 😍

Lycka till med honom, ska följa denna tråd 😃

[[Mellebelle]]
0

visst är han! 😊helt underbar!

tack så mycket, vad roligt! 😃

sunnys
0

Nej men åh vilken sötnos!:) tassar in här för att följa er! Spännande att se hur han kommer se ut när han blir äldre:)

[[Mellebelle]]
0

#3 hihi va roligt! Ja verkligen :)

[[Mellebelle]]
1

Idag så har vi varit och köpt, halsband,koppel,leksak,klotång,borste, grisöron, hundben och sånt där tuggben som är bra för tänderna :) första gången lillgrabben fick ha på sig halsband och gå med koppel, först var det ingen höjdare ;) men det gick lite framåt efter ett tag, redan gjort stora framsteg! Både bajsat och kissat, gjort några olyckor inne oxå.. Då det går så himla fort då han ska pissa och han visar inget speciellt då han vill pissa. Men det ska vi träna bort, annars så har han sovit vid altanen för det mesta, en sliten krigare från går dagen ;) imorgon blir det förhoppningsvis utflykt om vädret tillåter!

[[Mellebelle]]
2

Få tag i kopplet var man ju tvungen att försöka 😉

[[Mellebelle]]
1
platy
0

Men guuuud vilken sötnöt!!!

[[Mellebelle]]
0

#8 ja han är bedårande! Verkligen en valp som kommer bli en super familje hund :)

[Murvel]
0

Spännande. Är han någon sorts sobel så att masken kommer försvinna, eller tror du den stannar kvar?

Jag passar en valp som är schäfer/golden och förutom att han gärna tuggar sönder ens armar är han väldigt charmig och redan träningsvillig (är en valp). 

Har du några planer för honom?

[[Mellebelle]]
0

Det vet jag faktiskt inte, men jag hoppas att den e kvar då den är så fin :) Haha joo valpar brukar vaa duktiga på i bitas ;) Jag har inga större planer för honom, han är egentligen mammas hund men jag kommer hjälpa till att ta hand om honom osv då han kommer bli en familje hund. Men man kan säga att jag och mamma delar på honom och han ska va till sällskapshund. Sen till hösten ska han få en kompis en chinese crested dog ska jag skaffa så den hunden har jag mer planer för :)

[[Mellebelle]]
1

Lite bilder från idag :)

[[Mellebelle]]
1

Måste fixa bilderna då dom hela tiden ska va sena…:/ så snart kommer fler söta bilder :)

[[Mellebelle]]
1

bilden rätt väg

[Murvel]
0

Har du vikt eller mankhöjdsmått på honom? :) Ren nyfikenhet.

[[Mellebelle]]
2

❤️

[[Mellebelle]]
0

#15 han väger 5 kilo men vet inte mankhöjden, har inget måttband här heller men jag kan mäta direkt då jag hittat en! :)

[[Mellebelle]]
2

❤️

[[Mellebelle]]
1

❤️

[[Mellebelle]]
1

Willy fick träffa syrrans hund Kira också idag! :)

[[Mellebelle]]
1

Busungar

[[Mellebelle]]
2

.

[[Mellebelle]]
1

gobubben

Flöffo
0

Jätte söt!

Vi har en liten Willy här hemma också. Fast vi brukar säga William när vi tävlar och presenterar oss och så.🙂

//Flöffo

[[Mellebelle]]
0

#24 tack!

vad roligt! ett väldigt sött namn 😊

LinaK
0

Vilken liten björnunge! ❤️Underbar!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Flöffo
0

#25 Ja, verkligen. 🙂

//Flöffo

[[Mellebelle]]
0

#26 haha jaa han ser verkligen ut som en liten Björn

meerschweinchen
0

Vilken söt kille, verkligen teddyliknanden!😉

Mvh Sabine

[[Mellebelle]]
1

#29 tack! Hihi visst e han! En liten mys bild

Robertoo
1

tass

/Roberto

[[Mellebelle]]
1

Vi har tränat lite "sitt" med willy! Sagt sitt då han ska få mat och annars då och då. Vi behövde inte många dagar för tt han skulle lära sig nu kan han sitt jätte bra!:)

[[Mellebelle]]
2

Nu har jag en frågestund på bloggen, ni som kanske vill veta mer om willy eller något annat kan alltid ställa en fråga där, skulle vara roligt :)

www.mhalonen.blogg.se

[[Mellebelle]]
2

Igår fick Willy ta en dusch! Han tyckte att det var lite små jobbigt men kul vare att få lite godis då han sköte sig så snyggt! :) Det är nästan farligt att vara så här söt!!

[[Mellebelle]]
2

Nu måste jag upptadera med lite nyare bilder på våran lilla älskling! han har redan blivit mycket större sen vi fick han.. han växar så de knakar!

[[Mellebelle]]
2

.

[[Mellebelle]]
2

.

[[Mellebelle]]
2

.

[[Mellebelle]]
1

.

[[Mellebelle]]
0

.