Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1628 ggr
Luckysoul
0

Fästingplockare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en äcklig fästing på min hund igår som jag lyckades dra ut med huvud och allt.

Jag använde en såndär fästingpenna och den funkade jättebra. Var lite skeptisk i början då jag inte trodde att den skulle kunna få med huvudet ut.

Vad använder ni när ni plockar fästingar? =)

Michaela-N
1

Fästingsnara tror jag det heter. Används både på mig själv och min hund. Funkar superbra alla gånger, får alltid med huvudet och hela fästingen så den fortfarande lever när jag drar ut den. Är jättenöjd

LinaK
0

Har också en sån snara, fungerar jätte bra tycker jag. Kan vara svårt när fästningarna är jätte små, men med snaran tar man lätt bort dem också :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

minbebis
0

Fästingpenna :)

CHARMEN
1

Fästingpenna/snara fungerar superbra på de små krypen, huvud och allt följer med varenda gång:)

Hälsningar Lovisa & Chester❤

[Forest]
1

Jag har snaran med och jag andvänder den på de små fästingarna de större får jag ofta bort lätt med fingrarna. Många säger det är mycket fästingar i år trots att vi går en del i skogen o ängar så har inte hundarna fått så fasligt många max 10 st ihop då kör vi inte något fästingmedel. Jag vet vart fästingarna trivs bra i och dom undviker vi :)

[Bullen300]
0

använder sån snara :) kan inte vara mer än nöjd med den. funkar jättebra på mig och mina djur att få bort små krypen :)

[Empisen]
0

Fästingpenna här med, fungerar bra 🙂

Belimas
0

Jag använder kofoten ^^

Fejhn
0

Fästingsnara. 

Har inte haft en enda fästing på flera år, men nu har jag plockat hur många som helst. tar dom med naglarna (med tunt papper i mellan, vill inte ha dom mot skinnet, tycker dom är så sjukt äckliga) när fästingplockaren inte är med.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.