Lätt ögoninflammation?
Jag märkte på Ayla i förrgår att hennes öga började rinna lite extra. Hon var lite blöt nedanför. Igår började det bli gulaktigt klet istället så jag gjorde lite koksaltlösning som jag tvättat med ett par gånger om dagen. Men det verkar inte ge sig. Läst tips om att man kan skölja ögonen, men antar att man ska köpa någon pipett av något slag då? Jag glömde av det idag men tänkte kila förbi Apoteket imorgon och köpa noviform. Det ska vara en gelé mot lätt ögoninflammation som ska vara helt ofarlig. Någon som har erfarenhet av denna? :)
Mvh Jenna
Ingen?
Mvh Jenna
Du kan prova med noviform och se om det ger med sig, men har du inte märkt någon förbättring alls inom en 3-5 dagar (eller om det försämras) så bör du kontakta en veterinär för att få utskrivet antibiotika istället. Det är viktigt att symptomen är helt borta när du avslutar behandlingen, annars kan en ny infektion blossa upp.
Tack för svar :) Tänkte fortsätta med noviform till början av nästa vecka. På onsdag ska vi ändå fixa en tid till katten hos vet så då kan jag passa på att ta med henne om det inte gått över :)
Mvh Jenna