Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1906 ggr
Fuzzylott
0

mastiffer i lägenheten??

Har kollat hund ett bra tag men fastnar bara för mastiffer.. och bor såklart i lägenhet. mim bror har en boer boel..har så svårt att se en sådan i en lägenhet bara… Finns det någon här med erfarenhet av detta??

Sugar Mist
3

Klart att det går. Vet flera som har Grand Danois i lägenhet utan problem, man aktiverar och motionerar hunden ute, inte inne.

-

[Beak]
1

Jag har en cane corso och vi bor i en villa men ska flytta till lägenhet och jag är säker på att det kommer gå bra! Allting handlar som ovanstående säger - motion,aktivering! Hundar anpassar sig väldigt snabbt och enkelt särskilt om det är en valp :)

Misarn
1

Vi har två Leonberger och bor i lägenhet :-)

Maja2
1

Jag har tre hundar, för tillfället fyra st. och bor i en etta. Det är inga som helst problem :)

Fuzzylott
0

Nja…nu var det ju inte storleken i sig, utan mer deras beteende.. Känns som en gårdshund som ska lufsa i en trädgård iaf! Har sneglay mkt på den engelska mastiffen nämligen:-D

Maja2
0

#5 ahaa  … ja det är klart …prio ett är ju att välja ras utefter den livsstil man har :)

Maja2
1

alltså …. även om man har en vallhund, så vallar man ju inte i lägenheten …. utan har man en aktiv ras, så må man ju se till att man aktiverar den … och det sker ju inte i lägenheten.

Noa-Nisse
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en mastiff i min lägenhet (en liten 2:a), en tysk mastiff eller grand danois närmare bestämt som är en vakthund i grund och botten 😉 Jag har bara bra erfarenheter av mastiffer och tycker att de är en av de grupper hundar som lämpar sig till lägenhet bäst. Jag har erfarenhet av att de är ofta väldigt harmoniska och lugna inomhus men pigga utomhus 😃

Min arbetskompis har en boerboel i sin lilla 1:a och det fungerar också väldigt bra.

Jag säger GO FOR IT 🙂

(min lilla stumpa i mitt vardagsrum)

Medarbetare på Hundar.ifokus