Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1064 ggr
isabellam97
0

Coton de tulear, första hund, tips?

Hej! Jag och min familj har pratat länge om att skaffa hund, och nu har vi äntligen bestämt oss för att skaffa en! Den kommer bli min egen men mina föräldrar kommer hjälpa till.

Den ras jag lutar mest åt just nu är Coton de tulear, så jag skulle gärna vilja ha alla möjliga tips om den rasen och höra om era erfarenheter! Har även funderat lite på Malteser, Bichon frise och Havanais men som sagt tror jag det blir en Cotte. Men om ni har erfarenhet av någon av dom andra raserna så skriv gärna om det också. 

Jag vill ha en hund som älskar att mysa, men också att vara ute på promenader och busa, leka osv och som gillar att hänga med mig på saker. Vilken av raserna jag nämnt tror ni passar bäst in på det?

Vill gärna ha allmänna råd om vad man ska tänka på när man skaffar en valp första gången! :) Tack på förhand!

[Teddies matte]
0

En Coton kan säkert passa, tycker de är mycket trevliga hundar, funkar att göra lite alltmöjligt med, aktiva och mysiga.

Läs mycket böcker t.ex.

Bra relation - Kenth Svartberg

Valpen - Mickie Gustafson

[Forest]
0

Kan varmt rek att man kollar lite inne på http://bichon.ifokus.se/ där tar de upp bichon raserna :)

isabellam97
0

Tack för era svar! :)

[Nalle-]
0

Har för mig att Cotonen ska vara den aktivaste av bichonraserna, men har aldrig träffat en i verkligheten :) Tror alla raser som du räknar upp skulle passa! 

Bichon frisé tycker jag är en härlig hundras, en väldigt käck liten hund som hänger med på vad som erbjuds. Och så är de ju dessutom helt bedårande söta, haha.