Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 11966 ggr
drika
0

Leonberger viktkurva

Undrar om någon har en viktkurva att dela med sig av då jag gärna vill hålla koll på att vår leonberger går upp i vikt som han ska. En 12 veckors valp. Tack:)

Hälsningar

Fredrika

Misarn
1

Vi har ingen direkt viktkurva, men när vi hämtade Kaila (8veckor) vägde hon 9 kilo och nu vid 5 månader väger hon 28,8 kilo, det är väldigt individuellt hur dom utvecklas och om du är osäker så prata med eran uppfödare, det är väldigt bra att väga dom till och från men stirra dig inte blind på siffrorna utan kolla istället hur han ser ut i kroppen. Vid 12 veckor är han fortfarande valprund och jag tror inte det är någon fara, följ den mat rekomendation du fått och försök undvik godis och dylikt och ge honom en morot eller knäckebröd istället att tugga på :-) Grattis till en Leonberger valp, en helt underbar ras, du får gärna visa bilder på honom, och så måste jag bara fråga vilken kennel och föräldrar han har :-)

drika
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja okej jaa han växer ju iallafall eftersom de går uppåt! Hur mycket vägde eran vid typ 13 veckor om du minns? Ja, absolut han kommer från fablernas kennel och mamma är Artemis Brigantia och pappa Wildering`s Rob Prey From Fort Knox:) Han är en supertrevlig hund verkligen så är väldigt nöjd med han! Bilden är nog 1 eller 2 veckor gammal tror jag..hinner inte med att lägga in allt på datorn haha:)!

Hälsningar

Fredrika

drika
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite nyare:)

Hälsningar

Fredrika

Misarn
0

Men åh vad roligt då kommer han ifrån lisen då? Båda våra tjejer är ifrån hennes hane ( go and go) :-) är han ifrån Spöket kullen ? Han är ju jättefin, det är verkligen något speciellt med Leonberger :-) Men hmm undra hur mycket Kaila vägde vid 13 veckor hmm. Jag vet ju att vi skulle avmaska vid 12 men undra om hon kanske vägde 15 kilo då? :-)