Körde på sin hund.:(
Hej! Fick reda på igår av min vän att hennes pappa kört på deras hund. Hunden låg antagligen under bilen o han startade och hörde ett skrik och såg sin hund. Det som chockade mig mest var att dom inte tog den till veterinären utan dom ringde veterinären om råd först…jag menar hunden är nyss påkörd så kör den direkt till veterknären!!! Lilla hunden togs sedan till veterinären där den fick somna in:( väldigt sorligt. Hennes föräldrar har redan två v efter händelsen skaffat en fodervärdshund. Exakt samma ras o färg. Vi alla sörjer olika men känns lite okänsligt för min del. Ville bara skruva av mig och rip fina fina alfons. Du blev 9 år gammal o sov gott
Vila i frid :(
Tycker inte det är okänsligt alls. Alla människor sörjer olika som du säger, och detta kanske är deras sätt att komma på fötter igen?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Att dom skaffat ny hund så nära inpå är inget som är helt ovanligt. Som sagt så sörjer alla på sitt eget sätt.
Måste vara hemskt för ägaren som körde på sin egen hund. Usch!
Ja vi alla har våra sätt att sörja men samma ras ,kön och färg ;) men men. Jo han mådde riktigt dåligt
Stackars hund, och hemskt för dem :(
Men anser att pappan skulle ha kollat först innan han körde iväg, det gör alltid jag, så att ingen katt är där.
Alla sörjer på sina vis. Mina föräldrar skaffade en ny hund ca 3 veckor efter att våran hund hade gått bort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Vad spelar det för roll?
#4 jag skrev ju att alla sörjer på olika sätt själv i texten :) Ja han brukade alltid kolla under bilen men denna gång gjorde han inte de tyvärr. Men jag tycker han borde tagit honom till vet direkt. Han väntade på att familjen skulle komma hem å hunden låg i soffan men den borde hy haft ont!! Och dom ringde å rådfrågade veterinären som sa att hunden inte känner smärta för att den är i chock! Men en veterinär skall göra en bedömning när den undersökt hunden tycker jag. Han fick åka till veterinären sen men tycker de borde skett direkt. Sa även de till min vän och hon höll med mig och är därför sur på sin pappa för de att han väntade med att ta honom till veterinären . Han hade kunnat opereras men veterinären tyckte han var såpas gammal och han kanske inte skulle bli återställd efter operation
#6 Ja jag vet att du skrev det. Jag skrev bara min egna åsikt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 äsch struntsamma
#7 gött:)
Stackars familj, måste vara tufft för dom! Tur i oturen att hunden var till åldern och troligen levt ett bra liv fram tills olyckan.
Men det är alltid personligt hur man väljer att gå vidare och det är alltid upp till var och en hur man vill göra. Att döma sådant är bara elakt.
Pappan hamnade förmodligen själv i chock och då tänker man inte speciellt klart. Det är inte ett dugg konstigt att han i panik glömde bort hur sjutton man ska göra med påkörda djur Att skaffa en ny hund fort är helt normalt, samma kön kan bero att dom gillar hanar bättre än tikar, samma ras är inte ett dugg konstigt att dom väljer, skulle nån av mina hundar dö skulle jag inte byta ras plötsligt. Samma färg kan vara en slump, det var vad som fanns att få tag på med så kort varsel… Eller så gillar dom helt enkelt färgen. Alla sörjer olika och det låter som att du sörjer genom att skuldbelägga.
minavitas.wix.com/kennel
Oj.. vad chockad jag blev när min hund också heter alfons och är 9.. vila i frid ♥
Hoppas inte din vän ser att du suttit och klankat ner på deras sätt att gå vidare efter denna tragedi! Är det inte lite taskigt att "hänga ut dem" på detta sättet på ett forum när saker och ting redan är nog sorgliga?
Det som har hänt har redan inträffat, tyvär, och inget blir nog bättre av denna tråd! Även om det kan vara skönt att skriva av sig ibland (🙂)så tycker jag det kändes som att denna tråd var startad av fel syfte.
Men vila i frid lilla vovven <3
TS har inte hängt ut någon utan bara vädrat sin åsikt, låt henne va.
Jag har väll inte sagt vart dom bor och namnet eller? Jag har redan sagt detta till min vän som jag skrivit här och hon höll med mig. Jag skuldbelägger inte familjen?! Tycker det är tragiskt att det hände och tycker synd om pappan men jag reagerade på att dom inte körde hunden direkt till veterinären men jag skrev inte att de va pappans fel eller? Det är att skuldbelägga. OCH jag vet att alla sörjer olika och det är upp till dom att köpa hund när dom vill,jag hade inte gjort de men sen så sörjer alla olika! Fortsätter diskussionen vill jag ta bort tråden helt ocj istället hedra alfons och låta han vila i frid.
#15 Skriver du dina åsikter om hur snabbt dom köpte ny hund så skriver vi våra åsikter om det. Det är det forum är till för. Om du bara vill hedra hunden så skulle du inte ha skrivit dina åsikter om hur snabbt dom köpte ny hund.
16# amen
Håller med TS om att det är lite konstigt att skaffa en ny hund sådär snabbt och nästan identisk, som för att låtsas att inget hänt… barnen vet ju ändå att alfons är död och hur det gick till. Hemsk olycka!
man ska åka till veterinären så fprt man tror det behövs! Tyvärr har det ofta hän i vår familj att djuren fått självdö /nästan självdö hemma, för att min mamma tyckt om djuren så mkt, och tyckt det var hemskt att avliva dem. Nu som vuxen inser jag att det var fel. Alla gör fel, och man gör det ju ofta av kärlek, så det är inga onda människor vi pratar om, bara okunniga. Så vi måste sprida kunskap!
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
#3 #18 Skulle inte du sakna din hund om den gick bort? Skulle du inte tänkta på din hund varje dag? Säker därför dom skaffade hunden. Så att dom inte skulle känna varje dag att det var deras fel att han gick bort. Denna hund ger dom glädje, precis som den andra hunden. Ifall min hund skulle gå bort så skulle jag försöka leta upp en likadan hund. För att det skulle vara jobbigt att varje dag tänka på vad som hände och denna hund hjälper en vidare i livet. Istället för att sitta och deppa hela dagarna. Så snälla, säg inte att det är konstigt! Det är fullt normalt att man gör det!