Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 919 ggr
[Daniela1983]
0

Akutmottagning!

Svårt att hitta genom google och tar sådan tid nu, vad fanns det för djursjukhus i Stockholm som har öppet på kvällstid på helger, dvs NU??

Gärna på norra sidan så jag kan ta mig dit.

Stephanie
0

Roslagstull kanske?  Eller Bagarmossen förresten.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

VildaVittra
2

Albano stänger 22. http://www.djursjukhusen.se/vara-djursjukhus/djursjukhuset-albano/

Men sveriges bästa är ultuna i uppsala, de har öppet dygnet runt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

sarae
0

Bara Bagarmossen som ha dygnet runt öppet i Stockholm. Deras telefonnummer är 08-505 304 00

[Daniela1983]
0

Albano ringde jag till igår kväll och var beredd att åka in. Dock tyckte hon jag pratade med att läget inte lät så akut utan tyckte jag skulle avvakta lite och se hur min hund fortsätter må.

-Fredag: fick renben, åt upp hela som vanligt. Några timmar senare (han var ensam hemma också i flera timmar innan själv, ifall något hände då) är han slö och nere. Vill inte äta eller leka, vill bara ligga ner.

-Lördag: första promenaden: lite förstoppning efter benet, sedan bajsar han flera gånger, hårt och med lite färskt blod i. Mot slutet bajsar normalt/löst utan blod. Piggnar till vid möte med en hundkompis. Han dricker och äter bara favoritgodiset när det ges. Leker inte med favoriterna, ligger ner mest. Piggnar till lite till kvällen. Avföring löst utan blod.

- Idag söndag: bajsar löst, går ganska sakta på promenaden. Dricker, kräks upp det (kanske inget att reagera över då det hänt förut). Äter fortfarande godis när det bjuds, ej hans vanliga foder. Fortsätter vara slö och bara ligga ner på olika ställen hemma. I det skedet ringer jag och bokar en tid till Väsby djursjukhus, då vi bor här nära. Tillbaka från sjukhuset ganska nyligen. När vi skulle till veterinären vägrade han gå åt det  hållet, stannade bara, han ville inte kanske för att han mådde så dåligt… En granne kunde ge oss skjuts. När vi skulle hem från veterinären, gick vi sakta i hans takt, med ett stopp då han var för trött för att fortsätta gå. ;(

[Teddies matte]
0

#5 Fick ni ingen hjälp hos veterinären?

[Daniela1983]
0

Veterinären började med att röntga magen. När hon inte såg något uppenbart där frågade hon om jag ville gå vidare med andra tester. Hon tyckte han var ganska pigg där. Analsäckarna var visst överfyllda, hon tömde dem och menade att de kan ha bidragit till att han är dålig. :S

Blodprovet visade också på ett för lågt antal röda blodkroppar. Hon sade att han har en infektion, var kan hon dock inte säga. Och så var det ett annat värde som var onormalt. Han fick antibiotika utskrivet som vi ska börja med idag, sen ska vi in imorgon för att göra klart hans kontraströntgen.

Någon annan vars hund haft för lite röda blodkroppar?

Kan veterinärer generellt inte avgöra var i kroppen en infektion sitter, skriver de ut antibiotika i de lägen?

Hon rekommenderade ett återbesök om några dagar för att kolla blodvärdena.