Spydde morgon
Hej alla !
Inez spydde galla på morgonen och jag antar att de är för magen är tom?? hon dricker och får behålla värtska.
Hon hade dock väldiga oljud ifrån magen på morgonen… vi gick en promenad och de avtog efter de.
Men hon har inte alls varit sugen på mat… hon slickade i sig lite a-fil men varken godis eller mat är hon intresserad av.
Hur ska jag gå till väga? Någon annan som vet om nått liknade? Tror inte hon har samma problem som tidigare då hon bajsade helt normalt på morgonen från gårdagens kvällsmat.
Spydde hon bara galla/skumm eller var det något annat som kom upp?
Mvh Linn
Bara galla
#2 Då är det säkerligen som du skrev att magen är tom. Försök få i hunden något ätbart och se om det blir bättre sen. Brukar hon spy på morgonen? Man kan ge lite mat eller ett hundkex, knäckebröd eller liknande innan man går och lägger sig så brukar hunden klara sig tills den får frukost :) Ofta mår dom illa och då är det svårt att få dom att äta.
Mvh Linn
Nej men de blev lite tidigare kvällsmat igår kväll och längre uppsittande än vanligt så antar att de kan vara en bov :P Hon fick i sig lite kalkon nu :)
#4 ja men det är säkert anledningen! Skönt att du fått i henne lite mat!
Jag har en katt som är likadan så jag ger alltid katterna lite mat precis innan vi går och lägger oss. Min hund brukade även hon spy galla på morgonen när hon var valp. Jag förstod inte vad det berodde på då men det växte bort som tur är :)
Mvh Linn
Testa ge ett knäckebröd innan läggdags, så har magen nåt att jobba med.