Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2169 ggr
Karmatarerskanise
0

Fett i tuggben?

Hur mycket fett är det egentligen i tuggben gjorda av grisskin?
Blir de feta av ett ben om dagen eller ??

TinaH
0

Jag ger aldrig Tyson ben av gris.
Han får oxmärgben.
Det är det bästa för dem. :-)
Vad menar du för ben, och varför 1 varje dag?
Tål hundnen ben så är det ok.=)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Karmatarerskanise
0

Ben av grisskin brukar han få. Mammas hund blir dålig i magen av märgben, då hades har inte fått prova ngt ännu, vill inte ha den jäkla räzorbajsen igen ;) Fast han ska få prova

Karmatarerskanise
0

Och just ett om dagen var bara hittepå :) Han äter väl ett på 2-4 dagar. Vill bara veta hur fett de är.

Lotta
0

Dom blir inte feta av det, kompisen har en hund som har ett väldigt tuggbehov och han får sånna ben ofta…så det behöver du inte oro dig över =)

Karmatarerskanise
0

Okey :) skönt!

TinaH
0

inget fett alls å tala om, lyssna på kloka Lotta! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Hehehe Klok som en bok…ibland *skryter*

Zebben
0

Det är inte bra att ge rökta ben (om de nu är rökta). Det ska man inte ge varje dag. Men letar man lite så finns det faktiskt grisöron och såna typer av tuggben utan att de blivit rökta. Angående fettet så lär Du väl se på din hund rätt snart om den börjar gå upp i vikt.

Zebben
0

Hera. Om Du ska prova märgben till Din hund så gröp ur det mesta av märgen så att han vänja sig långsamt. Den urgröpda märgen kan Du sen frysa in eller lägga i kylen och ge honom av pyttelite av varannan dag. Sen märker Du snart om han tål det och i så fall hur mkt. Mina schäfrar har ätit märgben från att de fick tänder som valpar och har aldrig blivit dåliga av det.

Så vänj långsamt!

zeretki
0

Varken hundar eller människor blir feta av fett. ;) Det är snarare spannmål och kemiskt skit som man blir fet av. Däremot kan man bli lös i magen av märgben.

Karmatarerskanise
0

zeretki: Så om jag sitter och äter med massa späck går jag inte upp i vikt?

zeretki
0

#11 Teorin är att det är snabba kolhydrater som gör folk feta:socker, stärkelse osv.  Alltså kombinationen mellan kolhydrater och fett, inte fettet i sig.

Själv har jag gått ner massor i vikt genom att äta lågkolhydratkost och massor av fett. Så nej, jag har inte gått upp i vikt av fett. :)

Men det är rätt OFF TOPIC… Ville bara svara eftersom du undrade.

Och Axl har också fått en massa fett och är spinkig som en räka.