Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1772 ggr
andaloce
0

tv program

Jag undrar vad ni har för åsikter om program som ex. min hund styr mitt liv, mannen som talar med hundar osv.

Tycker ni dom använder bra metoder och fungerar dom?

Jag tycker man ganska ofta ser personer som har något problem med sin hund, det behöver ju inte vara allvarliga saker men ändå….

AnneN
0

Jag tycker att det är ganska intressant och lärorikt att se sånna program

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
0

jag håller med bio, trotts att det är mycket i deras inlärningsmetoder som jag är emot, och inte inte alltid jag håller med om allt. =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

Alltid lär man sig nått nytt iaf

_**/Mvh Anne

Zebben
0

Finns vissa saker jag kan hålla med om, men i övrigt så gillar jag inte mannen som talar med hundar, då han i många fall bara hjälper hundägaren att bli av med ett "problembeteende" som deras hundar har. Varför inte tala om för hundägarna att deras hundar behöver si och så mkt motion/aktivering per dag istället för att sätta elhalsband på dem.

Nä, vi har bra mkt bättre instruktörer i Sverige. Synd bara att de inte får visa vad de kan i TV

gejsa
0

Mannen som talar med hundar är det enda program jag har sett av det du skrev. Visst att han verkar duktig. Men mycket av det får man ju inte se. Hur han gör menar jag.

Lotta
0

Man får titta och sålla…vissa saker är bra och vissa dåliga. Tycker det är roligt att titta ibland och visst lär man sig ett och annat. Tittar därimot inte på mannen som talar med hundar sedan jag fick veta hans metoder..

gejsa
0

#6# Vad menar ni att han gör? Har inte läst eller hört några metoder som han använder alls.

AnneN
0

Har hört att han använder stackel och elhalsband men har aldrig sett det själv så jag vet inte

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Vad är stackel? Är det halsband med taggar inåt?

AnneN
0

#9 Jepp det är det

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Men jag förstår inte eg. OM en hund är elak och morrar tex åt sin husse. Vad kan han använda för knep för att få den snäll? Det går ju inte bättre med el på halsbandet för varje gång den morrar osv. Hur 17 gör karln.

Byter dom ut hunden eller? haha

AnneN
0

Haha bra fråga… Beror väl lite på orsaken till att hunden gör som den gör.

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Jo, förvisso. Men jag menar tex jag såg ett program om två stycken som nyss hade träffat. Båda hade varsin hund. Och hundarna tålde inte varandra. Och ingen ville göra sig av med sin hund. Då kom han och såg till att dom blev sams. Hur gjorde han det tex? Den ena flög ju på direkt när dom såg varandra.

AnneN
0

Ingen aning om hur han gjorde det, har inte sett det avsnittet.

_**/Mvh Anne

Alex
0

Jag har inte sett mycket av de där programmen, men det jag har sett har det vart ägare som inte vart tillräckligt bestämda mot hundarna eller "tröstat" dem när de vart rädda… Så det enda de gjorde i de programmen var sånt jag anser är vanligt "hundvett" om man säger så..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Jag har sett dom flesta. Många bortskämda hundar som fått göra som dom velat. Ingen har aktiverat dom  osv. Det är ju lättare att få ordning på. Men alla problemhundar…….argsinta osv.

AnneN
0

Kan ju som sagt finnas flera olika orsaker till att hunden beter sig aggressivt, osäkerhet, rädsla, dominans, under/överstimulerad, mm

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Visst finns det det. Men jag är iaf förundrad hur han gör. Visst att han måste missa ibland men dom programmen visar dom ju inte.

AnneN
0

Näe de hade vart intressant att se missarna också

_**/Mvh Anne

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mannen som talar med hundar han e min gud hehe :P vill bli somhan heh enu låter jag dum men asså jag bli imponerad på han s grejjer.. hehe .. men jag tycker iallfall att jag lär mej någon varje gång jag kollar och blir så sprallig av nya tips och sånt :P

Zebben
0

#8 Här kan Du se hur han använder sig av stackel. Och enligt mig kan Du även här se en miss.

Men det beror på vad man vill ha för resultat. Ceasar Millan vill ha en hund som inte agerar när den blir livrädd för motorcykeln. Han vill ha en hund som gör som han säger och sitter snällt intill motorcykeln vid start. I detta fall skulle jag vilja ha en hund som kan koppla av och som kan känna sig trygg i en miljö som den vanligtvis är mkt rädd för. Det får man inte på några minuter och absolut inte med en stackel som tillför smärta.

Gå in på Milo (motor mouth)

http://channel.nationalgeographic.com/channel/dogwhisperer/video_preview_1.html

zeretki
0

Håller med om att man inte får se tillräckligt av hans metoder för att veta hur han gör egentligen.

Jag är fortfarande mest förtjust i Anders Hallgren och Eva Bodfäldt. :)

lena1
0

Håller helt med zebben,om mannen som talar med hundar, jag tittade på ett av hans avsnitt, och jag upplevde honom mycket arrogant i det han gjorde, trots att jag ansåg att han gjorde fel, med elhalsband och stackel, så kan jag bara inte med människan.

Men sedan måste jag säga också att visst har vi kommit långt bland svenska instruktörer,men det finns fortfarande en hel hoper som borde uppdatera sig om hur man umgås med en hund.

Annna
0

Ceasar Millan = BLÄ!!!
Det är som sagt bara till att gå in här:
http://channel.nationalgeographic.com/channel/video/index.html?searchquery=PROGRAM-Dog%20Whisperer

Kolla in filmerna "Moter Mouth" och "Dog Park Duke", i dessa filmer använder han stackel!
Man kan specielt i moter mouth se hur den lilla JRT skricker av smärtGråter

Sen i filmen "Spike & The Cat", använder han el-halsband.
Man ser specielt i slutet av den filmen när hunden får sig två stöttar och åker in under fotöljenLedsen
All denna smärtan för att ägaren måste ha hund och katt tillsammans.

Beafer
0

Jag brukar titta på Mannen som talar med hundar ganska ofta. Jag har aldrig sett att han använder dessa metoder. Jag är helt chockad eftersom att jag tycker att han är ruggigt duktig. Ibland har man visst fel då :S

kerstinjoh
0

GeneradHm….får lov att erkänna att jag aldrig har sett några av programmen.

AnneN
0

Dom kanske inte visar dom avsnitten där han använder stackel och elhalsband i sverige pga att det är olagligt att använda dessa i detta land

_**/Mvh Anne

Beafer
0

Iofs, men jag tycker att om han använder dom här metoderna bör dom inte visa programmen alls. Då tror ju folk att dom metoder som visas på tvn fungerar fast dom igentligen kanske inte gör det. Men det är alltså inte olagligt att använda elhalsband och stackel där? :S Det är ju helt sjukt isf!

AnneN
0

Vet inte hur reglerna är för det i staterna

_**/Mvh Anne

Beafer
0

Det är stört om dom använder dom metoderna, alla vet väl att man inte ska lära hundar saker genom smärta eller obehag :S

SaraC
0

CM. har säkert en del bra tips, men pga av metoderna (som andra redan skrivit om), så tittar jag inte på honom och tar avstånd ifrån honom.

Andra hundprogram har jag inte tittat så mycket på. Tycker Animal Planets "Djurpoliser" är bra. Sen har jag tittat lite på det där programmet som gick på ettan nyss (kommer inte ihåg vad det hette), men det var så basic.. Lite kul med dräktigheten/valpningen och agilityn, men annars kändes det som ett "nybörjarprogram".

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

#31# Menar du det svenska programmet?

Det hette väl Hundkoll?

Jag kan inte titta på länken. Det blir error då. Undrar om det har något virus.

SaraC
0

#32 Hundkoll var det ja! Minnet är bra, men kort ;)

Lotta
0

Det är tur du fått lära från det du var liten hur man uppför sig med djur Emma =) Eller Beafer ;)

Zebben
0

Ikvällens program av Mannen som talar med hundar, såg man klart och tydligt att C.M använder sig av stackel.

gejsa
0

Typiskt! Jag tittade inte i dag. Var ute och red då. Såg på Hundräddarna i stället nyss.

lena1
0

ja jag såg det zebben,helt sjukt

Lotta
0

Kom in från tvättstugan och gubben satt och tittade precis när rottisen var, jag vart så j***la upprörd så jag gick därifrån Skrikandes

Undrar hur den stackarn såg ut på halsen efteråt….usch stackars hund Gråter

Jonny hade aldrig sett ett stackel men han bytte kanal när jag talade om vad han skulle titta efter någonstanns :/ Han kommer nog aldrig mer titta på det där djurplågeriet Skrikandes

gejsa
0

Vad gjorde han med rottisen då? Eller vad gjorde den? Är det inte repriser? Jag kanske redan har sett det men inte visste om det då.

Lotta
0

Han hade stackel på honom….det gjorde ont i min hals bara jag såg det Gråter

Liss
0

hum.. att dom ens visar de i sverige då?!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zebben
0

#39 Ja, det var repris. Hunden var en rottis vid namn Bearz som hade tagits över av en dam. Han gjorde utfall mot det mesta som kom förbi. Med stackel som C.M drog till och en stöt med foten mellan buk och revbeni så slutade Bearz snart med sina utfall. Hur han gjorde utan stackel förtäljer inte historien.

Skulle vara väldigt intressant att se en uppföljning av alla hundar. När C.m inte cyklat dem trötta och sen sätter på stackel innan träning. Hur beter sig hundarna då, ägarna har ju ingen stackel.

gejsa
0

Oj, kommer inte ihåg om jag sett just det programmet. Kanske har gjort det men inte förstått att han hade ett sådant till hjälp.

Zebben
0

Tyvärr är det inte första gången.

gejsa
0

Inte en enda gång har jag sett att  han haft något sånt. Måste verkligen kolla lite extra nästa gång jag tittar. Man ska ju inte skrämma hundarna till lydnad precis.

Nicki
0

Har inte sett nått av programmen.
Visas de på tv nu?

L8sson
0

ägarna har kanske de .. C.M berättar noga hur dom ska andvända detta de sa han ju i ett porgram han ger dom bara en stöt så dom ska tänka på va va de där ist för den där vagnen han skällde på.. såg de ut som att rottisen hade ont ??

man ska ju inte andvända dom här råden utan proffs hjälp de säger dom också i varje pogram… i början

gejsa
0

#47# Jag tänker så det knakar men jag minns inte att jag läst eller sett det. Men säger ni det så är det ju sant.

Ja, dom där stackars hundarna som han har där. har ni märkt att det är på någon industritomt med bara asfalt. Inte särskilt hundvänligt för dom.

Zebben
0

#47 Ett hundproffs enligt mig använder sig inte av stackel på hundar, de använder hundkunskap.

L8sson
0

#48 på min tv stog d eoch sas de att man inte sk aandvände de ni ser själva utan med en som kan ..

#49 ja men han kansek gör de och de kanske e ägarna som har sånna vem vet ??  jag har sett honom andvända de 2 gånger…

SaraC
0

Spelar väl ingen roll hur "utbildad" man är till att använda stakel, det gör fortfarande ont. Och vilket utmärkt tips på "genväg" det ger till lata hundägare som har problem med sina hundar och ser programmen.

Nej tack, stackel har inget med hundar att göra överhuvudtaget. Det har med bekvämma människor att göra.

Olysios
0

aa usch verkligen .. skulle aldrig ens komma på tanken att använda det :S finns ju liksom bättre metoder .. det är ju inte underligt att hans hundar lyder honom då dom annars får en tag intryckt i halsen .. snällt .. tänk om dom skulle göra samm på oss om världen såg annorlunda ut ..:S HMM

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

L8sson
0

j amen i utlandet har dom en helt annan syn en vi ..

dom kanske har sånt i utlandet ..

jag tycker de fel att andvända stackel.. men jag älskar detta pogram de låter som detta pogram e de dummaste som finns "jag hör rykten m att han andvänder el halsband med" ….

usch .. de låret som ni pratar om nån dum galen gubbe som gör illa hundar :/

CarolineO
0

Mannen som talar med hundar   har mpnga bra tips som fungerar jättebra! Jag tänker ungefär som honom så därför kommer det naturligt att jag tycker han är bra…   De metoderna han visar har jag försökt förespråka hos mamma & pappa, men de lyssnar inte för vad kan jag veta, jag e ju bara en 23åring utan utbildning på området…   Tja, jag kallar det sunt förnuft! När de sen ser det på TV från en "expert" lyssnar de  =0)

Zebben
0

#54 Då tänker vi olika, för sunt förnuft för mig innebär inte att ta genvägar i hundträningen. Att genom att tillföra smärta få hunden att lyda. Han pratar inte om ledarskap, han pratar om packing. Att trycka till hunden och få den att visa sådan underkastelse att den inte vågar agera. Nu pratar vi inte alla hundar han tränat, men många.

Att tillföra smärta, som en stackel/elhalsband ger när hunden visar rädslor för olika miljöer/saker låter väl inte sunt alls! I allafall inte i mina öron.

Zebben
0

#53 Det är inga rykten, det har vi ju redan sett, flera gånger dessutom. Han använder sig av el och stackel när han tränar hund. En duktig hundtränare gör inte det. Jag har ännu inte sett en hund som han tränat som haft svåra problem.

De allra flesta problem kan man lösa genom att se till att ägarna börjar aktivera och motionera sin hund. Att låta den gå på tomten hela dagarna och endast promenera runt kvarteret 1-2 dagar i veckan är inte tillräckligt för en rottis eller hund över huvudtaget.

Och att vi har en annan syn på hundträning i Sverige är sant.  Vi tillhör de länder som är bland de främsta i världen på just hundkunskap. Varför ska vi sänka oss till en lägre nivå och se program från ett land som har så mkt sämre hundhållning är vi!? Finns ingen anledning. Värre är att det fortfarande är fullt tillåtet att sälja elhalsband i sverige, vilket gör att det allra troligast är några som efter att ha sett programmet, införskaffat sådant.

Och man kan ju undra varför det är förbjudet att använda sig av el i hundträning. Det beror på att det inte på något sätt tillför hunden något förutom smärta. Har Du prövat själv eftersom Du kan uttala Dig om att Ceasar inte gör illa några hundar?

AmandaF
0

Igår såg jag på mannen som talar med hundar och jag tycker han är enormt duktig,han förstår sig verkligen på hundarna och förklarar riktigt bra vad ägarna gör för fel osv.

Zebben
0

Så Du står för stackelträning och tycker det är bra?

AmandaF
0

Jag har bara sett det programmet några få gånger, så de gånger jag har sett har han definitift inte gjort illa eller skadat nån hund .  . men som sagt har jag bara sett det ett antal gånger .. så jag ska inte lägga mig i.

CarolineO
0

#55   Hur menar du med att tillfoga smärta? Då ha rjag nog missat det avsnittet…    Skulle aldrig få för mig att göra ett djur illa!! Vad är detta för stakel eller stackel ni pratar om? Jag verkar missat en del av diskussionen… ?
Han har ju inget i handen, det är ju som han gör ljud med munnen!!!

AnneN
0

#60 ett stackel är ett halsband med taggar som stickern in i huden kring hundens hals och tillfogar den smärta

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Läs hela tråden, finns länkar till avsnitt där han använder stakel. Som Zebben skrev, det är inte i alla avsnitt han gjort det.

CarolineO
0

#62 Ok. Jag har inte sett ngt avsnitt när han använder det, så jag blev lite förvirrad när jag läste om det, trodde man menade en sån där elstöts-grej eftersom det låter lite som nåt sånt när han gör ljudet…

Ngt sådant koppel skulle jag aldrig få för mig att använda! Skumt, det låter inte riktigt som honom, hans metoder (de jag har sett) har inte alls varit i den stilen….  Lite tråkigt att han använder sånt, det går ju verkligen emot allt det andra….

lena1
0

Det kom ju några nya serier med honom som visades i Norge, och sonen min som bor där berättade att dom ville att de skulle sluta sända det,det blev folkstormning nästa där med.

CarolineO
0

#21   Var finns detta stackel? Jag hade iofs inte ljudet på (sitter på jobbet o smyger *s*)  Men vad man kunde se hade de små vanliga läderhalsband och goldenhunden ett vanligt "snöre" som han hade gjort en ögla av…    Eller han säger nåt om det?   (hörde ju inget som sagt…)
När han "petar" på dem verkar det ju inte vara för att trycka in nåt i halsen heller, utan han petar till/ger en lätt knuff mellan kinden och axeln (eller hur man nu ska beskriva det)… Eller?

CarolineO
0

#24  Kollade på mother mouth, där ser det faktiskt ut som om han använder stackel….  Vad besviken jag blev…

CarolineO
0

#35   När då? Jag kollade men märkte inget…. Iofs satt jag och pärlade samtidigt så jag lyssnade kanske mer än tittade…    Men när gjorde han det? Vilken av hundarna?

Zebben
0

#59 Självklart får Du lägga Dig i! Det är ju ett diskussionsforum. Så alla åsikter räknasGlad Vissa programm har jag inget att klaga på.

gejsa
0

ha,ha Caroline du är precis som jag. Har tittat på alla program men inte ens märkt något sådant halsband. Det är ju för jäkligt om han använder det faktist. Men jag har inte ens märkt det.

Jag verkar ha tittat men ändå inte tittat. Helt sjukt är det ju.

Det är ju djurplågeri att använda sånt det håller jag med om. Förstår inte att han gör det överhuvudtaget.

_Prince
0

Jag ser programen , men mest Dog whispere. tycker att cesar millan är jätte bra han förstår hundens bettende,och jag vet att dom funkar för hade själv problem med min enna hund, så min Gudfar är sån hundtränare med lyddnad han gjorde så som cesar brykar göra med hundar som inte går finnt i koppel eller skäller. Mvh Emelie

L8sson
0

han gör inte illa hundarna..

AnneN
0

#71 Om man använder stackel så gör man väl illa dom?!

_**/Mvh Anne

gejsa
0

ja, det är ju djurplågeri av allra högsta grad.

SaraC
0

*Skakar på huvudet* Säger man att det inte gör ont på hundarna bör man först prova en på sig själv..

Det är förbjudet att använda stakel i Sverige och till det finns väl en anledning?

CarolineO
0

#71   Om man har stackel gör man visst hundarna illa…   Jag blev SÅ besviken att jag inte finner ord när jag såg det på den filmen…    Han har ju så bra tankar annars, varför VARFÖR håller han på med sån skit?!   Han behöver ju inte d egentligen…

Lotta
0

Själv tycker jag att det är vansinne att göra illa en hund till lydnad, ett stackel måste göra fruktansvärt ont…tänk er själv att ha något runt halsen som går rakt in så fort ni drar det minsta lilla. Jag satt jämt och tittade på honom förr och tyckte han var helt fantastisk, men till och med den sämsta skulle kunna få en hund till lydnad med ett sånt verktyg…totalt vansinne vilken djurplågare Skrikandes Visst han har säkert en hel del bra saker också men det där gör att jag kommer inte kunna ta vara på dom sakerna för jag vill inte titta på programet mer…

AmandaF
0

#68 . Okej,vi missuppfattade varandra lite där,det är så att jag visste inte att han använde sånt där stackel på hundarna,jag visste heller inte vad det var för något. Det måste vara hemskt för hundarna att ha sådant halsband på sig,otroligt lidsamt :(

L8sson
0

ja men fortfarande detta är inte i sverige detta e utlandet dom ser det här på ett helt annat sätt..

SaraC
0

Och? Det gör fortfarande ONT på hundarna!

Anledningen till att det är förbjudet i Sverige är för att det klassas som djurplågeri.

Annna
0

Jag tycker det är förkastligt av svensk TV att visa sådant här på TV!! Detta är metoder som är helt förbjudna i Sverige, och bordde därför inte vissas i svensk tv.

Stackel halsband gör jävligt ont, tänk er själva att sticka in tagar rakt in i halsen.

Sen el-halsband som han använder i "Spike & The Cat", är jävligt kraftfulla. Vet en som testade ett sådant han flög av stolen som han satt på!

#75 Han använder sig av dessa metoder för han kör med "quik fix", han går inte till botten med problemen, utan lindrar bara symtomen!

Noa-Nisse
0

#73, att använda stackel kan ju jag tycka inte är djurplågeri av allra högsta grad. det finns värre saker som gör hundar illa..

MEN JAG säger inte att jag tycker om stackel.. för det gör jag inte, när jag var i polen så såg jag hur många som helst som gick runt med stora "farliga" hundar i sådana halsband och det är verkligen grymt, säger som andra sagt innan.. människor borde prova att ha på sig ett sådant halsband själv och sen avgöra om hunden verkligen inte görs illa av det..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annna
0

#81 Visst finns det värre saker, men det ursäktar absolut inte!!!

gejsa
0

#81# Jag tycker att det verkar som du inte vet vad du pratar om nu faktist. Sätt på dig ett sånt själv så får vi se vad du tycker.

Visst finns det värre saker men nu pratar vi om detta redskap. Och det är djurplågeri att använda detta.

Malin-A
0

kollade på filmerna o där den lilla hunden är rädd för motorcykeln tycke jag va hemskt.. han ryckte ju o kopplet me stackelhalsbandet me =/

Liss
0

hum gejsa.. du kanske ska läsa hela inlägget 81?? Hon skriver ju att hon också tycker de är hemskt och att folk borde ha på sig de för att känna själva? du läste nog för fort:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

L8sson
0

ajja .. jag Älskar pogramet ville bara försvara ceasar för han e underbart bra tycker jag då… varesej han andvänder stackel el inte …. hans metoder funkar ..

Zebben
0

#84 Precis! Hunden är vettskrämd, men Ceasar är nöjd med resultatet. Hrm…. vilket jäkla resultat. Han är nöjd för att hunden har slutat agera. Själv satt jag bara och såg en hund som mådde fruktansvärt dåligt.

Så som Annna skrev. Han fixar bara bort symptomerna på hundarna och inte orsaken på problemmet. Många hundar mår bara sämre efter hans träning, då de inte längre vågar agera ut sin rädsla/osäkerhet. För om de gör det, så kommer elstöt eller stackeln.

Zebben
0

#86 Så om man använder sig av snabba metoder som dessutom är smärtsamma för hunden så är man en underbar människa och tränare??

Hur vet Du att hans metoder fungerar? Man har inte fått se dessa hundar efter programmet och i deras riktiga miljö. Man ser dem endast med stackel runt halsen, och då är vilken hund som helst lugn.

gejsa
0

#85# Hon tyckte inte att det var djurplågeri i allra högsta grad som jag skrev. Att det finns värre saker isf. Visst finns det det. Men vi pratade om just denna metod nu. Och jag tycker det är djurplågeri i allra högst grad.  Så jag läste nog inte så mycket fel där.

Jag har ju sett en gubbe slå ihjäl sin schäfer på youtoube och det är ju så klart värre. Den gubben skulle jag vilja göra samma sak med. :( Men det var inte det som vi pratade om nu.

gejsa
0

NU hade jag äntligen lite kontakt med cyberrymden!!

Nu kunde jag se lite på motor mouth.

Fy, fasiken vad hunden gnällde när han drog till. Stackars hunden. Nej, fy fasen inte trodde jag att han hade sådana metoder. Det har dom ju inte visat i tvprogrammen här i sverige väl? Tycker det vore konstigt om jag missat det isf. Nej, han var absolut inte någon bra hundräddare i nöden som jag har trott. Jäkla gubbe säger jag bara. Nu är jag riktigt arg på honom. Vem tror han att han är eg?

gejsa
0

Herregud ser ni hur nervös den stackars hunden är. Hur den tuggar och tittar sig omkring och inte vet vart den ska ta vägen för att få hjälp av någon. Gud vad jag gråter när jag ser detta djurplågeri. Och så tycker inte en del att det är djurplågeri. Undrar vad man ska kalla detta då?????????

Beafer
0

Trodde först att det bara var något rykte ni pratade om. Men när jag tittade på länkarna blev jag riktigt arg och besviken. Jag förstår inte att folk inte kan tycka att det är djurplågeri. Han är inte duktig alls, vem som helst kan väl spöa en hund tills den blir så rädd att den inte vågar göra något. Eller ja, egentligen inte vem som helst, man måste nog vara rätt rubbad för att kunna göra något sånt. Men ni förstår nog vad jag menar ;P

TinaH
0

Får jag säga en sak?!? *Räcker upp handen!*

Att använda våld till nått possetiv, sedan när har det blivigt bra resultat?

At använda stackel, hårda metoder, elhalsband, vad löser detta?

Det är lika dant om man jämför med barnuppfstran, lär sig ett barn av våld?

att använda hårda metoder till inlärning, löser problemet för stunden, och kan knäcka hela hunden om man har otur, och har man ännu mera otur så kan hunden bli aggresiv. Vill man ha det så?!?
(Zebb rätta mig om jag har fel!)

Possetiv inlärning kommer hunden ihåg, och sitter i. Att man tränar och erömmer och tränar på sammasak om och om och om igen, med massa beröm, det tycker hunden är roligt, och det "köper" hunden, och det sitter kvar.

Nej jag an inte hålla med hundprataren i allt, inte när det gäller el, och stackel.
Sedan spelar det inte nn roll om det är i utlandet eller i sverige, för hunden är samma indivd vart i världen hunden bor.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

L8sson
0

jag tycker de hämskt att man andvänder de men jag tycker om honom och hans pogram .. man har fått sätt några som han har gått till baka efter åt ..

Pomperipossa
0

Om det bara fanns fler kunniga hundägare så skulle ju även alla "problemhundar" försvinna och program typ "Mannen som talar med hundar" inte existera.

zeretki
0

Oavsett stackel eller inte, så har jag alltid tyckt att det är dåliga program som inte visar tillräckligt mycket av VAD som sker. Han förklarar lite men inte alls tillräckligt.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.