Näpp inte längre. Han fick förut, men sen köpte vi lite nya grejer, bl.a en beige skinnsoffa.. Passar inte med en chokladbrun hund i såna. ;) Så nu är det slut på det. Men sängarna får han vara i. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Självklart, är ju hur mysigt som hellst att sitta och se film med en hund bredvid sig, Velvet sover ofta i soffan=)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jadå självklart
Självklart, hon sitter eller ligger alltid och myser med oss =)
Hmm ja ibland får han tillåtelse men han hoppar aldrig upp utan ett varsegod.. eller ja ibland finns det ju stunder då man får riskera att vara lite olydig ;)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
nej då skulle de bli jätte hårigt
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Men Eros! Är det din hund??? Du har väl en liten?
har inte eros två hundar?? haha en DG och japansk spets?=)
ja hugo får vara i soffan:D

Harför mej att hon bara har en jappe nu men haft gd tidigare
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Haha det där är mycket riktigt GDn Xindy, som jag hade förut. Hade inget kort på Eros i soffan så tog ett på henne :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ja, mina schäfrar ligger i soffan. Vi köpte tom en 2 sits extra för att de skulle få en egen soffa, men de ligger överallt ändå. Det blir både mysigt och hårigt med hund i soffan.
# 19 Klart att siamesiska schäfrar måste ha en soffa!

Ja, det är ju svårt annars att få plats. Det jobbiga är när den ena vill gå upp ur soffan och den andra vill sova vidare. Då blir det klurigt! 

Schäfern får inte vara i soffan. Får inte ens vara i vardagsrummet. Men det har hänt att kelsugna barn har lockat upp honom.
Taxen däremot får vara i soffan
jääs (: fast inte nu på sommarn så mkt, pga fästingarna och så :/ :P
#22 blir inte Arras avundsjuk när han ser Diva får va i soffan? =)

#24 Nä, det tror jag inte.
Det har ju alltid varit så. Han ligger på sin plats i hallen istället, där han ser rakt in i vardagsrummet
Jupp, när inte sambon e hemma 

Inga hundar i soffan hos mig… Däremot så brukar "vänner" ta med sina kelgrisar och låter dom glatt hoppa upp i soffan hemma hos mig…

Nicki
en knäpp fråga…
varför får schäfern inte komma in i vardagsrummet, men taxen får det och till och med ligga i soffan?….
tja jag bara tänkte….hmm..
Ja givetvis, han fäller dessutom inte.
#28 Arras är stor o råttan syns inte!

Japp! Alla mina djur får vara i soffan. Självklart. :)
Nix, inte hemma hos mig. Delar lgh med 2 andra tjejer och det är inte jag som äger soffan så då ska vovvarna såklart inte vara där :) Hemma hos mina föräldrar får hundarna inte vara i vardagsrummet så då blir det ju automatiskt hundfritt i sofforna. Personligen hade jag gärna låtit dom men det finns eg inget behov. Tv har jag inne på mitt rum och i sängen får de vara = massa mys minsann
Jag har ju ingen hund nu, men när vi skaffar en kommer den garanterat få vara i soffan :)
Oj, hur stor lägenhet har ni lill_jarven? Du har ju två vovvar och en ninis? Får ni plats. hihi..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mina hundar får lov att vara i soffan!
Lis1: Haha vi har en 4a på nästan 94kvm :) Kan tillägga att det bor ytterligare en hund & en kanin där också, men vi får lätt plats hela högen :)
hehe okej, vad mysigt!! jag som hatar att vara själv skulle ju stormtrivas:P vem har fjärde rummet då?:) ninisarna?
Alla hundar som kommer hem till oss får gärna ligga i soffan om den inte är fullsatt eller nått liknande..
Näpps, sofforna & gästsängen fick ha vardagsrummet för sig själva
Ena kaninen bor i mitt rum och den andra i andra Malins rum.
Det är faktiskt rätt skönt att dela lgh måste jag erkänna men ibland vill man bara flytta därifrån haha.. 3 tjejer som bor ihop! Hej å hå. Det är inte så mkt intriger men lite tjafs blir det ju.. fast vi har känt varandra i 8 resp 20år så det brukar alltid lösa sig. :)
Nån av oss kanske flyttar i höst, är du och Ecko sugen på att pröva på livet i Umeå? ;P
Oj förlåt, lite OT.. 
haha.. umeå? Ja de kanske vore bra att komma lååångt härifrån. hihi, men tror inte riktigt jag är redo för de:) Och har ju precis fått den här lägenheten och målat, men annars så:P
fast jag förstår att deblir lite tjat då och då, de är nog oundvikligt när man är tjejer;P haha
Orka ha två malin me:)
hum, förlåt att de vart lite ur trådvinkel.. men vart nyfiken:)
Jajjamän, jag har båda killarna i soffan, både när jag bara sitter och lyssnar på musik och ligger och glor på tv. Sammie har sin "hörna" och Trollet ligger ofta bredvid, eller på mej. hehe
mja…har ar hänt att hon gått med på att sitta i soffan en stund men oftast vägrar hon..men det är nog lika bra det :P Inte så kul om vårarna och somrarna när det är dåligt väder eller om hon vart och hoppat i lite lerpölar och så :P
Lis1: Ecko hade älskat att bo med 3 snygga tjejer, jag lovar ;)
malinroth: Tror du vi kan ge upp vårat eventuella blivande kaninrum till Lis1 & Ecko? ;P
haha.. du får inte fresta mig, då kanske jag kommer med en stor väska och ecko snart;P
blivande kaninrum? ska jag dela säng med ninisarna?
ja visst skulle ecko älska 3 tjejer! han skulle stormtrivas och gå och fjompa sig:P
Ja vi hade liksom planerat att ha det eventuellt lediga rummet till kaninuppfödning.. eller möss, inte riktigt bestämt än ;) Men vi kanske kan ha det i vardagsrummet istället.. fast vill du ha dom i sängen går väl det också bra… :P
Joxa skulle också vara riktigt nöjd om hon fick en till lekkamrat

nej han får inte vara i soffan än så länge… inte riktigt rmsren :P

Här är det krig om soffan! Vi är 2 människor som vill få plats, och så vill nästan alla hundar oxå få plats. Vi har en fåtölj extra, samt en kista mellan soffa och fåtölj som har sköna dynor på sig, en hundsoffa i rotting, en biabädd och en till hundsäng i vardagsrummet…
I sovrummet trängs vi i sängen hela högen oxå. Där har vi en 100 x 120 cm biabädd, en lika stor bia madrass, en aptobädd och en 70 x 85 biabädd. Oftast är det bara 2-3 hundar som sover i sänegn. Innan jag lägger mig är min sänghalva upptagen, när Krister kliver upp på morgonen, tar de hans sida. När vi sover är det oftast bara Raksha och Vidar, ibland Freja, ofta Cora, sällan Piro och mer sällan Luomi, med i sängen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Pojkvännen var först emot att Quila skulle vara i soffan, men nu är hon mer i soffan än vad vi är.
Tycker att det är mysigt att ha henne nära mig när jag kollar på tv, eller sitter o läser.
Ja det får dem ^^
Det är bara mysigt :D
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Bara när det är jag i soffan xD. Och ja har ngn filt el så.
ja.
≧◔◡◔≦

Jajamen i soffan hon har tagit tvåsitsen som sin och stirrar ut en om man råkat sätta sig i fel soffa
och sen bestämmer hon även över gästrums sängen som är husets finaste
av nån anledning har vi ställt in en hästen säng till hunden, måste vara för att hon är så söt. men i övriga sängar i huset ligger hon inte , men hon har en bädd neranför där hon ligger om hon inte ligger i GR eller soffa.

Diva har vi haft 2 år längre än Arras, och hon har från första början fått vara i soffan i vardagsrummet.
Men vill inte ha en stor bufflig, grusig, ständigt fällande schäfer i soffan ;)
Så Diva har fåll lov som alltid. Medans vi från början lärt Arras att inte vara där inne.
(Fast han försöker allt ibland)

japp. soffan i vardagsrummet är det mest hon som använder. soffan i köket oxå :P antagligen för att det är bökigare att sätta sig i en soffa än i en stol för oss. på soffan så är lixom köksbordsbenen ivägen när man ska sätta sig eller gå ur soffan… i vardagsrummet har jag o pappa vars en skön fotölj, mycket skönare än soffan vi har där.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Charlie är bara 10½ vecka och kommer inte upp till soffan än. Men jag hade tänkt att inte ha honom i soffa och säng. Mycket p.g.a grus, gräs, fästingar m.m. Vi får väl se hur länge vi kan hålla oss och vad som händer när han blir så stor att han kan hoppa upp och ner själv.
Men har han lärt sig från början att det är off limit och alla i familjen håller det så ska väl det gå bra.
Ja han får va i soffan. Han kommer upp efter lite kämpande. När han är stor får väl vi andra sitta på golvet
jo det får han!
han har presis lärt sej att hoppa upp i soffan,
och katterna ligger där,han vill ju gosa med dom.