Tips inför födelsedag
**Vad brukar ni göra och/eller ge er hund när dom fyller år? :)
**
Molly blir 1 år på tisdag (!!!!) och vi ska till veterinären för spruta sen vidare till djuraffären och inhandla VoH och kött ben. Hon reagerade inte på 12-veckorssprutan så tror inte hon kommer reagera på 1-årssprutan heller så vi kan vara aktiva..
Har ni tips på roliga aktiviteter som är gratis eller något extra gott att ge en hund som inte tål spannmål (ska helst vara så naturligt som möjligt)?
Leksaker har hon.. hon älskar sina bollar och sina trasor så hon behöver inget nytt..
Min älskling blir 1 år i september, och jag funderar också på vad jag ska hitta på. Kommer bli kullträff den veckan så hon får träffa syskonen, sen dagen hon fyller år så åker vi nog till något ställe med massor av ängar och någon sjö där hon kan bada, för det är ett av det bästa hon vet. Kanske lägga upp ett spår till henne för det älskar hon också, och köpa något saftigt ben förstås. Kanske åker till min fasters landställe och stannar där, skogar runt omkring vi kan utforska. Kanske går till ett hundcafe, hört att det är hur trevligt som helst :) Fundera på vad din hund verkligen älskar. Min hund älskar mat, så kanske ge henne färskfoder för en dag kanske. Hon är en golden blandning så hon älskar att apportera i vatten, söka och hela hon lyser när hon springer fritt på ängar, så ett öppet ställe med vatten skulle passa perfekt.
#1 Tack! Ja, det är ju bara att ösa på med vad hon älskar. :) Lek och bus, skogen, köttigt ben osv.
Kanske åka till något nytt ställe? Kan ju vara spännande och så :)
#3 Ja. :) Jag ska fundera ut nåt!
Dom får något gott att äta och nån present antingen en leksak eller goben.
:)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf