Ny här.
Inte alls. Här har jag varit förr. Och nu är jag här igen.
Jag har haft semester, nåväl jag har litet kvar. Regnat har det gjort, hela tiden. Men vi har mått bra. Vi har kunnat vara ute och spatserat mellan skurarna, ganska långa promenader emellanåt.
Hittills har jag alltså haft det helt underbart med mina härliga killar.
Måste bara kika in här nu och se hur alla här har det. 

Välkommen tillbaka =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tackar, vännen!
Roligt att det kommer tillbaka lite "gamlingar" ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
kul att du e tillbax… =)
Eros: Hrmhrm…gamling å gamling, beror la på hur man ser det…eller? Hehe. Gammal på sajten, men ung i sinnet. Blir ju aldrig mer än 25+
malin.a: Tack, vännen.
hur långt har ni gått då? vart ut o vandrat o sovit ute o så me? inga bilder? =D
Vi har hållit oss hemma där vi bor, men vi har varit runt litet varstans. Det bidde ingen skog för min del, för regnigt. Men det är underbart ändå. Här finns så mycket fina områden att ströva omkring i.
Hej vintisen! saknat dig!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hej Lis1 Trevligt att vara saknad :-D
Jag visste ju inte att din andra borzoi hade gått över regnbågsbron?:( Men hans tid var inne va? Kramar till dig* Hoppas du haft trevligt iaf ute i de "sköna" vädret:)
Lis1: Ja hans tid var inne. Han blev tio och ett halvt år. Av de åren har han bott hos mig i åtta år. Han var två och ett halvt år när han kom som en omplacering. Kommer alltid att sakna den killen, men man kan inte göra något åt ödet.
Vi har haft det helt underbart, både killarna och jag. Tycker nästan det är bättre såhär än att det är stekande sol och jobbigt för mina killar både inom-och utomhus. Nu har vi kunnat njuta av att vara ute väldigt mycket istället.
jasså, var hon omplacering? Ja du fick ju många mysiga år med honom:)
Jo de är sant att de är skönare för vovvarna sånnahär dagar, men blötare också:) Men de är kul att höra att ni haft de skönt iaf. Skulle me vilja ha något såntdär att åka till

Välkommen!
Zebben: Tack så mycket.
Skoj att se dig här igen!
Nu får du inte överge oss så där en gång till!
Kul att du e tillbaka, själva har vi varit ute och fiskat en del, och snodden har ju då passat på att bada haha..
Gamling på sajten menade jag, men det är ju fritt att tolka som man vill :P
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
kerstinjoh: Det var ju inte meningen att överge er helt, heller. Men jag har lärt mig att inte städa på bordet runt datorn det är förenat med livsfara (hehe)
Usch vad jag har saknat dig…du kan ju inte bara lämna mig så där vind för våg, gubban har ju tagit alla chanser i världen att göra som han vill nu när du haft semester
Nu har jag informerat om att hårda tider skola komma ty min mästare är åter
Han vart fruktansvärt orolig 
Lotta: Ajaj, det är ju inte bra. Då får vi börja hårdträna gubben din igen, så att han vet vilka regler som gäller. Hm, är det disken? Barnen? Eller något annat han inte har skött?
Tjoho, Vintisen, kan du inte skriva en bok om ämnet karluppfostran?
Jag lovar att jag o Lotta kommer att fara land o rike runt o sälja den, bara vi får lite provition så att vi kan tanka rullisen.
Pssst……Lotta.
Vi köper öl för pengarna så blir det roligare att sälja böcker!
kerstinjoh: har redan börjat. Inledningen är som följer: En man ska fostras med varsam och öm hand. Han ska ha mycket uppmuntran då han gör rätt. Hoppa o skutta o dansa framför honom, samtidigt som du talar om hur bra han är. Han behöver höra det för att hans ego ska få sig en kick. För att inte skämma bort honom ska du varannan kväll säga att du har ont i huvudet då uppskattar han de trevliga stunderna mer.
Fortsättning följer….
Ja du vintisen vart ska jag börja tro….först och främst vägrade han betala min tutbingo, sedan hade han mage att klaga på att jag inte vann…han skulle ju ha tröstat mig kan man ju tycka men ICKE! Jag satt på Hif och pratade med mina vänner också hade han mage att säga åt mig att göra iording mat…JAG som var fullt upptagen 
*viskar* Kerstin Jag har en massa öl i kylen så jag laddar kylväskan…attans vad kul det ska bli att sälja vintisens alster, och vilket koppel av brudar vi ska släpa med oss som kan hjälpa oss strejka mot våra jäkliga gubbar 
Vintisen det där var en suveränt tips jag har ju testat det där ett tag, men han skrattar när jag hoppar runt och dansar för volangerna dansar längre en jag orkar *fniss*
Lotta: Du får ta på dig "den lilla svarta" utan volanger. Eller en träningsoverall.
Då lär det bli stora träningoverallen så lär han inte se när volangen fortsätter utan mig ;)

Ni dricker för mycket öl, därav volanger. hihi
gejsa: Hm, nu ska vi inte dra en massa förslutande hastsater..ehhh förhastade slatstaster….ehhh förhastade slutsatser heter det ju. ´hick

haha nej, inte ska vi det. hick
gejsa: Höjer min ölsejdel i en samförstånds-skål ´hick´(blurp) oj.

Oj, mitt är sluttt. Måste hämta mer. hick
gejsa: Öhhh, försök att gå rakt, du vinglar litet åt vänster nu, tycker jag. ´skapar en gul rand att följa på vägen tillbaka´. Här får du litet hjälp på vägen. Fast akta dig för att halka. :-P

Ja usch vad jag ramlade när jag gick nerför trappan. Stackars gubben han undrade varför jag åkte på arslet nerför. Om jag tyckte det var kul. haha ont som 17 gjorde det.
gejsa: Det du saknar är en öl i det andra benet också, då blir det jämt, Inget vingel och inget rammel. Så drick ur, så du blir stadig. Oooppps där halkade jag. Tur att man har litet mjukdelar att landa på. :-P
Nääh, nu ska jag vingla iväg till sängen och krama vovvsingarna.
Sov gott!
Vi hörs en annan kväll.//Kramiz.

Ok ska dricka så det andra benet får en också. *ler*
Natti natti på dig.
*rap* Ger ni upp redan….jaja får väl fortsätta själv då *fniss* Sckål på er bönder i morrn skottar vi dynga *hick*
Kram på er mina småråttor

Skojigt att du är tillbaka igen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#37# Bra kommer du hit och skottar dynga Lotta? Det behövs faktist. :)
Jag är på väg Gejsa jag gör allt för mina polare ;) Till och med skottar dynga, jag tar med mig Matilda för hon är en hejare på att skotta *hehe*
ÅsaF: Tack! Jag kan ju inte hålla mig härifrån ´ler´

När kommer du då? Kan inte sitta här och vänta för länge. Det börjar bli kallt. :)
Du får väl börja så håller du dig varm *ler* Hur långt är det från gävle till dig?

Jag vet inte kanske 15 mil. Du får börja gå nu. *ler*
Mjaaaa då lär jag vara rätt svettig innan jag är framme…tror nog orken att skotta dynga är borta då, då får du allt bjuda på en öl istället ;)

I stället!!! Ska du gå 15 mil för att dricka upp min öl utan att hjälpa mig? Nej, då får det nog vara. Dom ska jag ha för mig själv ju tillsammans med mina chips.
gejsa: Ajaj, och jag som precis har bett Lotta hänga med hem till dej och dricka upp ölen och äta upp chipsen.

ja, jo, jag tänkte inte på det just då. Var så sugen vet du. Men ok, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig för sjutton. Häng på dårå Lotta. :) Så gråter vi inte mera. Eller hur?!
gu va ni tjötar =D haha tanisarna in action =P
Ja vi tantisar håller ihop det är mer en vad man kan säga om er snorisar….Och du Gejsa jag har två backar öl här hemma, jag tar dom av gubben han märker det inte iaf förrens imorgon och då är ju jag hos dig *fniss* Du får väl stå för chipsen åt er och lite nötter åt mig för jag är inge förtjust i chips *urk* Vi syns senare när gubben somnat ;)

Jo du, malin nu blev du allt lite lessen i ögat att du inte var en tantis va? hihi

Nötter!! Dom tar jämt min gubbe och äter upp. Då får du köpa det på vägen hit. Mina chips gömmer jag så jag får dom själv. Öl finns så det räcker, hihi
Ni har väl med mycket ni som nyss åkt båt och så…hahaha
´tittar mig omkring´Hmm, tyckte jag hörde en välkänd stämma påstå att några tantisar tjötar?! Maaaaliiiiiiin!!! Är du där i skorstenen nu också? ´mumlar`: Näh, det kan du inte vara, det finns ingen öppning ju. Hm, för mycket vin? Tomtar på loftet? Åh, nu pratar jag för mej själv också. Respåmejnu! Uhhhhh…

Nötter!! Dom tar jämt min gubbe och äter upp. Då får du köpa det på vägen hit. Mina chips gömmer jag så jag får dom själv. Öl finns så det räcker, hihi
Ni har väl med mycket ni som nyss åkt båt och så…hahaha
gejsa: Hmm, jaja, bara jag hittar kvasten, så får jag ta och flyga förbi shell eller nå´t och köpa chips då. Kommer snart. Tror jag.

Har du inte hittat den än? Oj, oj, oj, hur ska detta sluta. Ska du sitta på ett okänt tak resten av natten? Din stackare. Du borde sätta på en gps på kvasten.
gejsa: För sent med gps nu. Bara hon inte blir tjuvparad av någon förbiilande kvast som har smitit från någon annan flygare. ´orolig´

Men det kan ju bli fina kvastar. Har hört att både björk och annat ris kan vara bra att ha. Men kom ihåg gps till nästa gång vet ja. Vill inte sitta här och bara vänta. Livet är för kort för det. :)

Jag skickar ut
för att leta efter dig.
gejsa: Jag misstänker att det blir små sopborstar. Inga kvalitetskvastar hmm.
Men, öhhh, du vet ju inte ens i vilken stad jag är, jag vet inte ens själv…fast det där flygfäet lär jag ju se, om det kommer hitåt. :-D

Ja, hon letar förtvivlat. Flyger fort vet du. Hon viskade att hon såg någon som såg ut så här på ett tak.
Kan det vara du?
gejsa: Jaaa. det är jag! Tjooohoooo! Hiiiiitåååååt! ´Åhhhhhhhhhhh, hjäääääääääälp, nu faller jag n
e
e
e
r
´DUNS`

OJ, hur gick det? Ska vi hämta 

Hihi tur att det var din tråd detta. För annars blir det väl liv i luckan att vi inte hade OT framför.
Nu måste jag gå och koja. Hoppas du inte slog dig för mycket.
Ta en
så kvicknar du till så du hittar hem igen. *fniss* Natti natti
gejsa: Ingen fara. Gissa vad! Kvasten kom och fångade upp mej. Men nu har den vänt och flyger hem. Jaja, jag får sova ruset av mej och försöka ta den rätta vägen en annan kväll.

Ja, gör det du. Flyg försiktigt så du inte krockar med några trädtoppar. hej så länge. :)
Tack för en kul svammelstund. Sov gott.

Detsamma. Sov gott själv.