Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 983 ggr
Melisa Ceren
0

Hjälp!

Hej! Jag undrar om det är någon som kan ge lite tips eller råd om hur jag kan tjäna in lite pengar, nu jag behöver verkligen. Fick inget sommarjobb, så behöver hjälp snälla! :(

sunnys
1

Erbjud dig att rasta hundar eller annan hjälp (sitta barnvakt, städa osv) på diverse annonserings sidor eller sätta upp lappar? Brukar ju vara mycket loppisar nu under sommaren också, kanske rensa hemma eller fråga släkt/vänner om de har något som de skulle kunna tänka sig skänka till dig som du kan sälja? Eller varför inte sälja hembakat?🙂

Djura
0

Lycka till med sommarjobb i sommar!

[Teddies matte]
0

Något finns det nästan alltid att få tag på, men då måste man vara  villig att ta det jobbet också.

Kolla runt med städfirmor t.ex. där brukar det ibland kunna finnas lediga platser, kanske inte fullt ut men iaf ett par dagar i veckan. Tidningsutdelning brukar vara enkelt att få börja med.

Melisa Ceren
0

Tack så mycket, för alla råd!! Men vet ni kanske några hemsidor där jag kan fråga om att få jobb, är 14. :)

Melisa Ceren
0

Hur mycket tycker ni att jag kan ta för hundvakt? :)

tjoopa
0

#5 Det beror på lite olika saker, t ex hur mycket erfarenhet du har, vad du gör under tiden du är hundvakt, hur länge du är hundvakt och hur "svåra" hunden/hundarna är att passa 🙂

[Teddies matte]
0

#5 Inte särskilt mycket, eftersom det finns de som faktiskt har det som jobb och kör vitt så är det väldigt fräckt att börja ta några större summor. Kolla in de som kör vitt, vad de tar och vad de gör med hundarna och tänk att du skall ligga under det priset.

Frida B
0

#5 jag tar typ 50/75 kr per dag, dock är det ägaren som får komma med prisförslag först. Dom brukar fråga hur mycket jag tar betalt per dag och hund, jag brukar säga att runt 50 kr men att jag kommer överens om ett bra pris med ägaren. :) Och då brukar jag även klippa klor, aktivera mentalt m.m. Och givetvis långa promenader (om det inte är alltför varmt/kallt)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Melisa Ceren
0

Okej tack så mycket! 😊