Inte bara en?
Jag läser ofta att folk som bara har en vill ha en till hund.. sist jag hade hund kände jag aldrig det, men nu innan jag ens har fått min valp så vill jag ha en till XD'
Vill ni ha fler hundar? och varför? :)
Jag är lite kluven i frågan faktiskt. :P
För tillfället vill jag inte ha någon mer än den jag har - i alla fall inte en valp (kan vara för att min syster precis skaffat en) men hade jag haft möjlighet rent ekonomiskt och om jag fått tillstånd för mina föräldrar hade jag gärna tagit emot en omplacering.
När jag blir äldre och om min livssituation är som jag tänker mig så vill jag skaffa en valp av större ras då jag känner mig tryggare med större hundar.
Vi får se helt enkelt. :) Har i alla fall inget "behov" av en vovve till, även om valpar är söta. ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
JAAA!!! men jag får inte för min pojkvän. Vi har just nu 2 retrievers eller flutriever som han säger… Jag vill så gärna ha en Australian shepherd men han säger nej. Jag vill köra agility, spår och sök i första hand vilket jag iofs redan gör med den yngsta av mina två och den äldre damen kör endast spår och sök men vi tränar inte alls lika mycket med henne då hon tröttnar väldigt fort. Men jag vill ju ha en hund som verkligen vill arbeta och lära sig så mycket som möjligt älskar aussien på alla sätt och på en gång jag får honom att säga ja så kommer hunden vara hemma så han inte hinner ändra sig ;)
/Emilia
Jag är också lite kluven. Jag vill ha en hund till för att det är kul att träna med flera hundar och man kan uppnå mer. Men samtidigt känner jag att jag inte orkar en hund till just nu, för det är ju mer jobb även dom dagar man inte har så mycket energi. Jag vill ha en hund till för jag skulle vilja börja om med en ny hund och känner att jag inte vill vänta så länge som tills den jag har nu har gått bort. Samtidigt så tror jag fördelarna med att bara ha en hund väger över. Men är mkt friare med en hund, större möjlighet att ha hunden med sig tex hem till kompisar eller ut på icke hundrelaterade aktiviteter och det är enklare när man ska göra saker, lättare att lämna bort till hundvakt och lättare att uppfostra. Hunden söker sig mer till mig som ägare än till varandra. Problembeteenden blir lätt fördubblade när man har två hundar, mkt lättare att få ordning på om man bara har en hund.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag trivs med Molly… min enorma kärlek är vad hon är. Men kan inte sluta drömma om kanske en till eller kanske.. 4 till. :) Men känner ändå att jag vill lägga all fokus på Molly.. vi har ett speciellt band jag inte vill förstöra och är rädd att hon hamnar åt sidan om det blir fler hundar. Men ändå vill jag ge henne lite lekkamrater (nej då, låter inte alls som en mamma som planerar ett syskon)… men omplacering vill jag nog ha. Får se i framtiden om ekonomin, tiden och livet har plats för en till hund. :)
Vi har två och det får vara bra så ett tag till, det tar tid att träna två och ge dom sin egna tid för aktervering. Så en valp har vi inte tid med men visst får vi plats mer fler men plats är inte tid så vi ahr insett vart våran gräns går :)
Just nu vill jag inte ha en till hund utan enbart lägga fokus på den jag har. Men om några år om tiden och ekonomin finns skulle jag skaffa en till. 🙂
Vill absolut ha en till hund. Och trivs hundarna ihop så har de mycket utbyte av varandra. De är ju trots allt flockdjur. T.ex har de sällskap när de lämnas ensamma.
Blir ju dubbelt av allt med två hundar. Dubbel glädje, dubbel kärlek men också dubbel träning.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag skulle vilja ha en till hund :) Dels som sällskap till den vi redan har men främst för min egen skull. Jag har en ras där det är "vanligt" att man skaffar flera då dem är rätt så lättsamma att uppfostra och dem trivs väldigt bra att vara flera :) Eventuellt att vi kanske kanske skulle skaffa en tredje hund om några år, skulle vilja ha en valp efter våran kille vi har nu. Men om och när vi skaffar fler hundar så måste det passa in i vårat liv att ha valp, och att vi har tid uppfostra den/dem.
Jag tycker det var lättare för MIG med en hund men sen när Theo kom så förstår jag hur mycket utbyte dom har av varandra. Dom behöver sin kompis.
Vi har två taxar.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jepp, jag vill ha en till hund för att min bichon frisé inte går att träna på det jag vill.
Ja, jag vill och kommer skaffa en till hund och det har jag känt och planerat ända sedan innan jag skaffade min hund främst för att min ras har ett extremt behov av en kompis med samma intressen och för att jag vill börja dra och för att jag bara vill ha minst två, det är skönt!
Just nu har jag två, men den andra är enbart min halva hund då hon för det mesta bor hos mina föräldrar och det känns härligt att ha två hundar.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Vi har 2 och kan absolut tänka oss en till av samma ras. De passar oss såpass bra och är underbara hundar, så en till känns helt enkelt rätt. 🙂