Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1479 ggr
lillalycka
0

Beställa råa ben?

Hej hif vänner!

Någon som har tips på vart man kan beställa råa ben till sin hund? Har för mig att någon här någon gång länkade till någon hemsida där de sålde allt möjligt.. kalkonfötter och andra "udda" saker som är svåra att hitta i matbutiken. Då jag har en hund av dvärgras blir det nästan bara kycklingvingar då det är svårt att hitta något annat som är av lämplig storlek i butikerna.. Eller har ni kanske något tips på andra bra ben jag kan ge honom?

nlinds
0

*tassar*

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

League
0

prata med personalen i köttdisken i din lokala butik. Jag fick köpa billigt ben/kött spill :)

Mischa
0

Vart bor du?

≧◔◡◔≦

lillalycka
0

#2 Tack för tipset! Ska absolut fråga dem :Ö) 

#3 Skövde/Skaraborg :)

RedMonsters
0

Jag beställer från änglyckans friskvård som har hemleverans, men det är inom Göteborg. Men, kolla jipotimas.

Medarbetare på brukshundraser.

Triasta
0

Men annars kan du kolla hos slaktaren. Jag köper märgben direkt från slaktaren i mitt område Angered, och han tar 20kr/kg.

RedMonsters
0

#6 vart i angered?. Var vid "kötthallen" vid systemet 3-4 gånger, men dom hade aldrig. 

City gross är att rekomendera annars!

Medarbetare på brukshundraser.

Mischa
0

Då kan det varit den här:
http://www.hundmatbilen.se/

Sedan finns det ju sidor som skickar, ex jipotimas och pommys: http://www.pommys.se/

≧◔◡◔≦

Triasta
0

#7 Ursäkta, det är i Hammarkullen. Köpte 5kg märgben och lite till för 106kr igår till mina älsklingar.

lillalycka
0

Jättebra tips! Tack allihopa :) 

Ny fråga… Är torkade djurdelar/ben lika bra som de färska? Rensar de tänderna på samma sätt?

lillalycka
0

Hur är det förresten när de skickar färska frysta djurdelar? Ingen risk att de tinar på vägen?

Sugar Mist
0

#10 Jag hade inte vågat ge torkade ben då de kan splittras.

-

lillalycka
0

#12  Har ju gett grisöron mm till lilleman men de blir ju mjuka direkt efter lite tugg.. Det du säger stämmer säkert har bara svårt att se hur de skulle kunna splittras när de blir mjuka direkt.

Sugar Mist
0

#13 Grisöron är ju däremot inte ben x) Jag snackar om lårben, revben, märben och liknande som är torkade.

-

lillalycka
0

#14 Oj x) gick under samma kategori i mitt huvud hehe :P nu förstår jag hur de kan splittras :P 

Grisöron, rensar dessa hundens tänder?

Sugar Mist
0

#15 Nja, det skulle jag inte säga att de gör, och andedräkten blir hemsk av de xD Varför inte ge revben? Gissar på att din liille är i ungefär samma storlek som min lilla, revben är perfekt storlek för mindre. Nötrevben är kanske lite stort med gris funkar super! :)

-

lillalycka
0

#16 Köpt några gånger och passar utmärkt men svårt att hitta bara ben med lite kött runt.. Sist köpte jag ett kilo revben trodde jag, dock var bara ovansidan revben och undersidan en jätteklump med kött :/ Blir lite för dyra ben då :(

Sugar Mist
0

#17 Djuraffärer! De har oftast ben och liknande i frysdiskar :)

-

Triasta
0

Jag brukar koka upp märgben till mina hundar. Dem älskaaar det! Men det luktar verkligen äckligt när man kokar märgben. Soppan som är kvar från märgben brukar jag sparar för att sedan blanda med torrfoder eller blanda med ris. Det älskar mina hundar det med.

nlinds
0

#5 , hur beställer man där ? .. De har ju varken varukorg eller epost  eller någonting även fast de säger att man kan betala via faktura ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Mischa
0

Föredrar färska ben framför torkade, är dom importerade kan dom dessutom vara uppvärmda för att SJV rekommenderar det (salmonellarisker) och därmed en större risk för bensplittring.

Samt att torkade ben inte alltid lagras på lämpligt sätt, nu på sommartid attraherar det gärna kryp som fläskängrar.

Sedan tänker jag att finns det senor/kött kvar så fungerar även det tandrensande på råa ben eftersom hunden får slita och riva med tänderna, på torkat blir det bara mycket "bös" på ren bohuslänska dvs skräp.🙂

≧◔◡◔≦