Magnussons
Någon som använder det fodret? Eller vet något om det?
Är inne på deras sida nu och priserna ser bra ut, men det står ingenting om köttinnehållet på innehållsförteckningen så jag vet inte riktigt…
Hittade kött innehållet nu. 34 % i Magnussons Meat and Biscuit Light.
Mycket bättre än skitfodret hon äter nu.
Kostar ca 350 på deras sida, nån som vet vad det kostar i butik?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min tik äter magnussons, nu kommer jag inte ihåg vilken sort. Hon är dock inte förtjust i det, så jag kommer prova något annat märke när den här säcken är slut.
Jag tyckte att det verkade vara ett väldigt bra foder till ett väldigt bra pris, svensktillverkat är ett av mina krav. Men eftersom min hund inte gillar det så spelar det inte någon roll vad jag tycker;)
Jag beställde från foderbilen.

jag har testat magnussons light till min tik. Hon tyckte det smakade bra o så men hon blev himla hård i magen :( Har hört fler som fått det problemet eller att dom bajsat jättemycket av det..
Vår hund äter Magnussons Meat and Biscuit Junior. Hon äter bra, bajsar lagom och har gått upp precis lagom i vikt. Hon är kraftig, som rasen ska vara, men absolut inte tjock.
Jag vet inte vad Magnussons Meat and Biscuit Light kostar i butik men jag vet att valpfodret är billigare i butik än på deras hemsida.
Det jag gillar med det, förutom att det är svensktillverkat, är att det är ekologiskt, i alla fall valpfodret. Jag tror att vissa av deras foder innehåller ekologiska ingredienser och vissa inte gör det. Och så är ju priset väldigt bra också, med tanke på innehållet.

#4 nej Magnussons M&B är inte ekologiska. De har ett foder som är det och kax som är det, men just deras M&B foder är det inte.
Min lilla tjockishund äter deras M&B light och fungerar förvånansvärt bra på det. Han har ätit det i flera månader nu och inte gått upp i vikt, vilket han brukar göra på alla lightfoder (& sen får han en bantarkur m bantarfoder från veterinären för att inte bli för tjock). Så jag är nöjd med det. Dock skulle jag inte ge det till någon av de större som behöver mer energi i sin mat. De skulle behöva äta närmare 8 dl/dag av magnussons mot sina 3-4 dl/dag som de äter nu av acana.
Min tik äter ju pedigree nu och hon får inte alls mycket per dag, och eftersom pedigree är ren skit så spelar det inte så stor roll om hon behöver mer utav Magnussons, hur hon nu ska behöva det.
Tänker iaf köpa en säck den här månaden, så håller vi tumarna för att det funkar! :)
Jag tror att valpfodret är ekologiskt, eller i alla fall de flesta ingedienserna. Men de andra sorterna håller jag inte koll på, eftersom vår hund bara äter valpfoder.

#7 noop, inte enligt deras egna hemsida iaf. http://www.hundmat.com/ och jag är ganska så säker på att de skulle skriva ut det om det var så, då det verkligen är ett bra säljargument. Dock verkar väldigt många tro att (alla) deras foder är det, men det bara är ett av deras foder som är det.

#6 ja äter hon pedigree i vanliga fall så borde magnussons fungera bra och vara ett ordentligt lyft tycker jag :)
#8 My wrong, då var det något vi hade innan som var ekologiskt. Hade för mig att det var denna men jag ser på påsen också att det inte står något om det.
Wikus äter Magnussons som jag köper från Foderbilen. Jag kollade upp Magnussons egna hemsida men det verkade inte bli billigare på det sättet.
Det är ett bra foder, och jag föredrar svenskproducerat med tanke på miljön.
Det verkar som att det billigaste stället att köpa Magnussons är Ica Maxi, i alla fall där jag köper det. Det kan ju säkert vara olika priser mellan olika butiker också.
Min tik har ätit Magnussons Meat & Biscuit Adult i över 2 år och mår fint på det. Fin päls, kanonbra mage och fast avföring. Hon bajsar normalt 2 ggr/dag. Hanen åt samma foder i 1,5 år och mådde lika bra.
Många hundar mår bra i magen av fodret eftersom det är ugnsbakat (milt för magen) och gjort på färsk köttfärs och färska ägg. Inget köttmjöl i Meat & Biscuit. Köttmjöl finns däremot i deras originalfoder och det är det som är delvis ekologiskt. Meat & Biscuit är lite dyrare och jag tycker det är bättre eftersom det är gjort på färska animalier. Inga konstigheter i deras foder och naturligt konserverat med rosmarinolja.
Finns i välsorterade ICA och hos foderbilen.se Jag beställer alltid från foderbilen - praktidkt att få det hemkört till dörren. ICA har lite lägre priser på fodret har jag hört, men kolla det.

Jag blir så förbannad. Jag går på ICA och ser skylten Magnussons Meat & Biscuit letar som en dåre efter fodret och vad hittar jag? ingenting.
Frågar personalen och de visste inte ens om att det fodret fanns. Jag frågar personalen om att hitta någon som vet och då får jag svaret från en sk kunnig Vi har aldrig haft det fodret det är bara en skyllt då vi planerade att ta in fodret men blev aldrig av.
Ofattbart…
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

#14 men seriöst?! Vad är det för puckad marknadsföring liksom :P
Jag köper min hunds Magnussons på Maxi, trots att jag annars handlar från foderbilen. Lite billigare på maxi + att jag får ju poängen på icakortet då ;)

Ja, man blir galen på människorna.
Jag vill så gärna köpa Magnussons på maxi men orka gå med en 15 kg säck på ryggen i 30 minuter och bussen ligger en bit bort den också 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

#16 nä det verkar ju lite jobbigt :/
Funderar med på att byta foder till Magnussons :)
Gammal tråd, men jag skriver ändå och hoppas nån svarar :-) Jag köpte Magnusson M&B för aktiva hundar idag. Jag tycker att det verkar vara så stora mängder man ska ge. Min stora hund som väger ca 40kg ska äta 12 dl om dagen! Så mycket äter han inte av annat billigare "skit" foder. Och jag har hört att Magnusson ska vara bra foder så jag trodde det krävdes mindre mängd då?!?
Vill man ge sin hund ett hyggligt billigt torrfoder med bra innehåll (som är svenskt) rekommenderar jag istället Standard, finns inte vete,korn eller majs däri. Köper ibland från foderbilen (eller ja animal.se) :-)