Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4736 ggr
Helenaaa
1

Vetefritt foder

Har någon något tips om vetefritt foder som har bra kvalite? och inte typ doggy/pedigree skit?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Chilli10
1

Orijen ska ju vara fritt från spannmål :) Inget skit där inte ;)

[Forest]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Orijen är bra tror tillomed den är fri från majs som många hundar reagerar oxå på. Jag anser det är mycket bra foder Cool

Helenaaa
0

Skrattande har länge kollat på orijen^^ så iqbefriad som jag är så glömde jag att vete var spannmål haha! tack! ska undersöka saken närmareTungan ute

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Helenaaa
0

Färskt kycklingkött (25%), kycklingmjöl (17%), färskt laxkött (10%), kalkonmjöl (7%), sillmjöl (7%), russetpotatis, ärtor, sötpotatis, färskt kalkonkött (3%), hela ägg (3%), kycklinglever (2%), färskt sikkött (2%), färskt göskött (2%), soltorkad alfaalfa, fiber från ärtor, kycklingfett (2%), torkad organisk brunalg, pumpa, chikoriarot, morötter, spenat, kålrot, äpple, tranbär, svart vinbär, lakritsrot, angelicarot, bockhornsklöver, ringblomma, fänkål, pepparmyntsblad, kamomillblomma, maskros, sommarkyndel, rosmarin, lactobacillus acidophilus, enterococcus faecium

Så här står det på innehållsförteckningen. Inget vete så långt ögat kan nå!Cool

Från mig^^

Chilli10
0

#4 Haha, nae inget spannmål där du Flört

[Forest]
0

4 se där o majsfritt med så har man en hund som inte tål spannmål är ofta majsen oxå en sak inte hunden tål. :)  Är din hund allergisk mot viss mat? nu spannmål? för akta dig ofta hittar hundar tappade saker ute som glassstrut,kex ja allt möjligt :S Läs någa på hundgodis oxå jag har inte hittat många som är helt socker+spannmålsfria har 3 olika sorter jag väljer på som är det men har ingen hund som är allergisk vill bara inte ge en massa onödiga saker :D

Helenaaa
0

ja man får vara försiktig! Förvånad

annars så kan man baka massa samskens som är glutenfritt!

länk till hundgodis- http://www.happytails.se/index.php?option=com_content&view=article&id=182&Itemid=141

det är bara att byta ut all vete mot tex soja ^^ fiffigt!

Från mig^^

rebz
1

Kolla även på Acana, det är från samma tillverkare från Orijen fast billigare.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Helenaaa
0

#8 det såg också bra ut!

Ska titta lite närmare och gämföra båda^^ haha kanske till ochmed gör en såndär + och - lista? hihi

Från mig^^

AnneN
0

Jag har en hund som är allergisk mot alla spannmål, hon äter Orijen sedan några år tillbaka och det är verkligen ett toppenfoder, lite dyrare än de "vanliga" fodren men så otroligt mycket drygare så i längden har det blivit billigare ändå.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nuttra
0

spännande att  läsa! Själv ska jag (kanske) få hem en schäfer tik som inte tål spannfoder GladOrijen alltså!

#10 menar du billiare i längen genom att det räcker mer eller? Tungan ute confused

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

AnneN
1

#10 Ja av en del vanliga billiga foder tex doggy, royal canin, mfl så räckte en 15kg säck just precis en månad, men nu räcker en säck på 13,5 kg av Orijen närmare 2 månader beroende på hur aktiva vi är under perioden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

skogsstjärnan
0

Jag kör Orijen Puppy Large till min valp och har beställt Orijen Senior till min gamla dam. Det är ett foder som jag tror starkt på eftersom jag strävar efter att minimera kolhydraterna i deras kost. Trots de mängder som valpen äter så har avföringen minskat betydligt från de första dagarna då han gick på Royal Canin som uppfödaren skickade med.

Ytterligare spannmålsfria foder som jag vet om men inte har testat är Carnia Wolf, som är dyrare än Orijen, och Kingsmoore som är billigare.

Let your food be medicine and your medicine be food - Hippocrates

rebz
1

De foder som inte innehåller spannmål och som har hög kötthalt är oftast drygare. Då hunden kräver mindre mängd för att bli mätt då den slipper de där onödiga spannmålen som bara "fyller ut" så att säga.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

vallhund
1

# 6

Majs tillhör spannmål.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Praefatio
1

Taste of the Wild finns ju också, helt spannmålsfritt.

vallhund
0

K9 Naturals o Ziwi Peak är oxå spannmålsfria.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Hayat
0

Vilket spannmålfritt foder är billigast?

[Forest]
0

18 kolla de sorter som nämns i tråden så gämnför du på http://animail.se/hund/hundfoder. Jag gissar att Aacana är billigast o sen Taste of the wild men ren gissning. Som sagt bara för att det är billigt så behöver det inte betyda det blir billigare i längden, se hur mycket de räknar man ska ge per dag o räknar där efter om du orkar :) Jag har inte följt fodermängd som står på förpackningen exakt utan går lite efter vad jag tycker de bör äta, ena äter något mindre än vad det oftast stått mendan andra mer. Så man kan inte heller stirra bilnt på fodergivan på förpackningen utan mer se vad sin hund behöver och inte ;)

[Teddies matte]
0

Jag använder Brit Care lamm & ris och är helnöjd!

[Forest]
0

20 ris reagerar många hundar på om de har spannmålsallergi tyvärr :-/ Bra tips annars men ville bara säga att en del reagerar även på ris ;)

[Teddies matte]
3

#20 Frågan gällde vetefria foder och det svarade jag på :)

isblixt
0

Acana Grasslands är ett toppenfoder som vår spannmålskänsliga hund funkar superbra på :)

silverorm
0

Tål hunden ris rekommenderar jag Standard, ett svenskt foder som inte kostar multum. Tål inte hunden nåt (som min ena vovva) rekommenderar jag barf.