Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 935 ggr
sophiac
0

Åkte tåg idag för första gången!

Idag åkte jag, sambon och Theodor tåg för första gången. Det gick faktiskt över förväntan. Han satt lugnt och fint bredvid mig när tåget kom in på perrongen och visade ingen rädsla och knappt något på hela tågresan (15 min) bara i slutet började han darra lite.. varför tror ni han gjorde det? Han morrade lite på konduktören men hon fick ändå klia han under hakan haha. Det var bra miljöträning iallafall, nu sover han som en död..

Har ni åkt tåg/buss med era fyrbenta? Vad tyckte dom om det? Var de rädda första gången/gångerna?

mingman
2

Vi bor i stan utan bil, så har åkt tunnelbana från dag 1. Det har aldrig varit några problem. Jag har alltid haft valpen liggande mellan mina ben. I kollektivtrafiken har han kommandot "nu ska vi gå av" och när jag säger det ställer han sig upp, redo att gå av. Det är smidigt, vi kan stå precis vid dörren utan att han försöker kliva av om jag ej ger kommando.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

emilialinnea
2

Min hund ÄLSKAR att åka bil, buss och tåg… hon brukar försöka smita på bussarna när dem står vid hållplatserna :) Hon ligger nästan alltid och sover som en stock hela resan. Då brukar vi ändå åka långt har åkt tåg med henne mellan stockholm och kiruna (20h) som längst de var inga problem alls. Dem gör ju lite längre stopp på endel ställen och hon vet precis vad som gäller. Super skönt!

/Emilia

[Alvin88]
0

Haha jag bara måste dela med mig av min tågresa( hoppas det är okej?:)) Vi åkte med alvin som var dryga året och vi hade aldrig åkt tåg innan. Så lyckas vi hamna i ett sånt där pyttelitet rum med fem stolar. Vi pratade om att det var ett väldigt litet rum och vi hoppades på att det inte kom någon mer, jag menar klockan var ju 9 på morgonen, inte alla som åker tåg då? Jag gick på toa kom tillbaka vad ser jag, jo jag ser inte en hund utan fyra DRAGHUNDAR. Hon hade väldigt väluppfostrade hundar som la sig ner och bara tog det lugnt. Men min lilla jrt som för övrigt är kär i schäfertikar ( ja det fanns en shäfer korsning där) gjorde kärleksförklaring i ca 20 minuter innan han lugnade ner sig. Men mysigt var det iaf och ägaren var enormt kunnig och vi kunde samtala om mycket intressanta saker så lite roligt är det ändå att få träffa nya människor:)

semenius95
0

Vi åker buss/bil/tåg varje dag. Och hon var bara rädd då vi hämtade henne hos uppfödaren och körde hem (då hon var 8 veckor)  Annars har hon suttit stilla alltid :)