Löper vid 3,5 mån ålder?
Hej, det är så att jag var hos vet med min valp på 3,5 månad för någon dag sedan, för det blödde ur slidan.. Fick reda på att hon redan börjat löpa.. tycker det låter väldigt tidigt det sa vet också, men tydligen kunde vissa tikar börja löpa så tidigt..
Då är min fråga, någon annan som varit med om detta?
Väldigt ovanligt med så tidiga löp. Gissar på att din tik är av en mindre ras, ju mindre hund desto tidigare løp
minavitas.wix.com/kennel
Det är en Amstaff.. Ja.. trodde absolut inte det var löp.. men tydligen.. Vetrinären sa dock att det ej var något farligt.. så då kan man ju putsa ut iaf!
Oj då, dom är ju inte så jätte små :) kollade vet upp uvi osv för säkerhetsskull?
minavitas.wix.com/kennel
Hehe nä precis :) Nej hon kollade bara underlivet och kände på magen och sa att det var definitivt en löpning.. Låter väldigt konstigt bara :)
Jag har haft en eng bulldogg och hennes första löp kom när hon var 4 månader. Blödde som i ett vanligt löp, men fick aldrig ägglossning (inte ovanligt på så unga tikar). Nästa löp kom endast 3-4 månader senare och då blev hon helt plötsligt väldigt intressant för grabbarna.
Så visst händer det, även om det kanske inte är så jättevanligt. De flesta av mina tikar har börjat löpa vid 7 månaders ålder - har konstigt nog aldrig haft en som varit senare än så.
Ja lite konstigt låter det, men ingenting ät omöjligt :P
minavitas.wix.com/kennel
Tack så mycket för svaren! :)
Ts tycker det var bra att du kollade upp detta då det inte är så jätte vanligt så blir man lite orolig som ägare tumme upp där från mig ;)
Tack så mycket :)