Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1334 ggr
[[Mellebelle]]
0

Hässjar väldigt mycket

Våran valp hässjar heeela tiden, typ 20 timmar per dygn. Och dricker väldigt mycket. Vad kan det bero på? Och kan man hjälpa honom att kyla ner sig eller nått?

Cahira
0

Blöt ned tassar och mage, det kyler väldigt bra. Inte så ofta så det blir fukteksem bara :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[[Mellebelle]]
0

#1 oken ska testa det :) tack!

Hiro
0

har hört att bogen också skall vara bra "kyl-ställe" :)

[Forest]
0

Här hade vi kylbädd till Enja när hon var liten, hon låg gärna på den. Våran fd hund sov gärna på isklampa som var inindad i handuk, den vart sval och inte heller så kall. Jag brukar även passa på att göra lite isglass som lätt tas fram varma dagar ger det ute för slippa blöta fläckar inne ;)

[[Mellebelle]]
0

åå smart ide! :)

hur gör du den dära is glassen?:)

[Forest]
0

Du kan göra islass med allt möjligt, vatten o sen köttbitar i. Korvbitar osv Jag brukar koka lite kyckling sen gör jag is av allt i små engångsmuggar jag har i även lite köttbitar. Varför jag hellre kokar är för att vatten annars inte smakar så mycket, och tyvärr så hamnar det goda bitarna i botten så hunden gnager bort dom sen har man en islump kvar. Men efter gjort något kokt så mummsar de även på isen då den fått smak av det jag kokat, kyckling eller kött :) Man kan även ha i lite morötter eller melon det gillar våran ena i sina glassar;)

Hiro
0

Jag tror du kan göra utspädd buljong och frysa ned också ^^