Hunden skäller på människor
Min amstaff tik har börjat att skälla på människor.
Det är bara vissa människor hon skäller på och bara ibland. Man kan gå förbi flera olika människor utan att hon bryr sig sen helt plötsligt så kan hon börja skälla och göra "utfall" eller vad man ska säga. Men sen direkt personen böjer sig ner för att hälsa så slutar hon.
Men med tanke på att det är en amstaff så har folk väldigt mycket negativa tankar om just den rasen, och att hon då helt plötsligt börjar skälla utan anledning så får dom oftast ännu mer negativa tankar och tittar snett och pratar.
Hon är världens goaste lilla tik och har aldrig skadat någon. Men det är väldigt jobbigt att hon gör som hon gör.
Varför gör hon så? Är hon osäker eller? Och varför bara ibland på vissa människor? 
Kan hon kanske vara understimulerad? Eller har hon nyss löpt/är i löp/ska snart börja löpa? Om det inte är någonting av detta, skulle jag tippa på att hon är osäker. Hundar attackerar inte utan att varna, du måste bryta henne när hon visar tecken. Avled med godis eller leksak till exempel. Att putta till som många väljer att göra kan vara farligt, då hunden kan vända sig mot dig istället.
Jag tipsar dig om skvallerträning!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Läste din andra tråd och där ser man att hon är bara 9 mån och nu i löp. Jag anser att du ska arbeta med henne lite mer, stärk hennes självförtroende lite mer och stärk banden mellan er med rolig träning och kontaktträning :) Tycker 1 svara bra och samma ger jag skvallerträning kan vara en bra o nyttig träning då man kan skvallra in annat än bara människor ;)