Skällde för första gången.
Min hund skällde ut min bror nyligen när han kom hem tillsammans med mamma. Molly skäller seriöst enbart vid lek och är en riktigt tyst hund (alla våra grannar är snopna över att dom inte hör henne om dagarna alls). Jag misstänker att hon vart överraskad och reagerade genom att skälla, det var 2-3 skall sen liksom insåg hon att det var någon hon kände..
Jag avfärdade henne genom att bara säga nej några gånger samtidigt som jag gick mot henne så hon kom ifrån hallen tills hon lugnade ner sig.
Kan mina misstankar stämma? Att hon vart överraskad och ville ungefär varna om att någon stod i vår hall som inte bor här?
Jag kommer dö om det fortsätter. 😛 Hon är trots allt 1 år om en vecka och det är säkert hormoner som flyger och far i hennes kropp än.
Man kan ju hoppas :D Önska var världens tystaste hund.. så när jag hörde henne skälla första gången var hon nått år gammal - sen dess har det successivt tilltagit - men visst hon är fortfarande en väldigt tyst hund, men nog skäller hon till några gånger om dagen - vanligtvis när hon blir rädd, överraskad eller hör något konstigt ljud.
#1 Hua hua.. då hoppas jag verkligen att det var en engångsgrej :P Ibland saknar jag hur hon var som valp… haha! Jösses vad dom utvecklas typ varje månad!
#2 haha ja visst gör dem det! Önska är drygt 21 månader, och just när man tror att man känner henne utan och innan så gör hon något oväntat. Vilket jag i och för sig uppskattar :D
#3 Jag gillar verkligen Mollys utveckling.. att hon blivit lite mer självständig, tar för sig lite bättre på våra promenader och att det bara går framåt i bra riktning.. men ibland är man tusan inte beredd på det. :P Blir som en chock!
Vänta bara säger jag 😂
Penny var tyst som en mus för några månader sedan men nu är hon en gaphals som grannen hotat med att sätta anti-skäll på, hehe.
-
#5 Pizzabudet plingade på dörren och då var Molly tyst.. så håller verkligen tummarna för att det bara var en överrasknings-grej det där med min bror! 😮
Haha, men jag har förstått att vad som kan hända under denna ålder.. utvecklingsåldern kan jag nog kalla den. Så jag är beredd!
Vilken bitter granne. 😛