Äntligen är vår lilla Zorro här!
Det är med stor glädje och stolthet jag presenterar vår lilla Zorro för er! Han är en engelsk cocker spaniel på 8 veckor och 2 dagar, han kom till oss igår och vi är helt trollbundna av honom, han är så fin!
Undrar lite hur de första dagarna hemma med valpen har sett ut hos er? Än så länge (dvs det dygnet han varit hos oss) har det mest varit kel och mys i famnen, lite lek med leksaker, både ute och inne och när han sover vill han helst göra det i famnen hos någon av oss eller liggande tät intill oss. I sin korg blir det bara korta pass (20min innan han vaknar och undrar var vi är, tar vi då upp honom i famnen somnar han om igen). Mat är han inte särskilt intresserad av, tar bara ett par tuggor och går sedan sin väg, än så länge har han inte ens till hälften ätit upp den mat jag gett honom.
Jösses vad söt 😍
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Heeeeej din sötnos! Vansinnigt söt. :) Det finns många bra trådar med valpfrågor och om valptiden här på forumet. Sökfunktionen ä bra. I kolumnen till vänster hittar du en egen kulumn om valpar. Lycka till med nytillskottet!
Min valp är nu 13 veckor, fick honom då han va 9 veckor. Första veckan gjorde vi i princip ingenting alls. Han sov, åt, vi lekte, vi myste och gick ut och han fick nosa runt på gräsmattan. Man behöver inte göra mycket alls, allt är redan så pass nytt för lillen. Viktigaste för honom är att lära känna er så ni får en fin kontakt :)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Vilken goding!

Tack, han är helt underbar :-) Är väl det jag tänkte, anfo89, det mesta handlar om att vara tillsammans med honom (och det är ju precis det man vill när de är så söta :-) ).
När börjar man öva kommando och aktiviteter? Jag har just nu bara tänkt lära honom hans namn, dvs säger hans namn och ger honom en godisbit när han tittar på mig/kommer fram.
Såå gullig ❤️
Oj vad söt!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)