Idioter
Dagmatte till en 5 månaders tik och varje gång jag hämtar henne så låter jag hon och min 10 månaders leka av sig på en hundrastgård. Men när jag kom dit så var det två personer där med tre hundar, så frågade om ja fick komma in. Killen sa att det går bra men pekade på en valp och sa att den ar osäker. Tänkte att det går ju bra ändå, det är en valp, klart den kan vara osäker. Tänkte släppa in min först för hon är lugnare men precis när jag skulle göra det ser jag den andra hunden, en stor schäfer skälla och morra mot mina två precis vid gallret. Så pekade på den hunden och frågade om den. "Den kan vakta." Sa han. Vad fint, att släppa in mina två till en vaktig schäfer med en liten valp. Är inte de det första man ska säga innan jag släpper in dom? Om ens låta mina gå in. Hunden stod ju fan och väntade på att en mumsbit skulle trava in, och ägaren ser det inte ens? Han lät inte ens oroad av det, och märkte inte ens hundens agerande. Han nämnde att valpen är osäker, men inte att schäfern har tendens att vakta. Och jag som tänkte släppa in min hund först för att se att allt gick bra, då valpen är lite mer upphetsad. Jag hade ju kastar in min hund som när man matar fiskar till en haj. Blir så jävla sur. Hade inte jag frågat om schäfern så hade min hund blivit attackerad.