Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1942 ggr
Ellenwik
0

När fäller eran hund päls?

Som rubriken säger. När fäller eran hund päls som mest? Skriv gärna vilken hundras ni har och vilken månad ni känner att eran hund fäller som mest! :)

BlommaHälsningar från oss Blomma

tjoopa
0

Nu :P Min havvis-grabb fäller ur underullen nu. Han ser tyvärr rätt anskrämlig ut :/

[Forest]
0

Vi har pudlar o de fäller inte, så det är samma året runt för våran del.

Sugar Mist
0

För 2-3 veckor sedan fällde Opsis som en tok, man får fortfarande munnen full men då var det sinnesjukt mycket, han är en australian shepherd

-

minbebis
0

Chihuahuan fäller nog aldrig, våran golden/border collie blandras har inte fällt någonting än men däremot så är våran japansk spets/papillon hemsk. Hon fäller jätte mycket hela tiden, men innan sommaren åker mycket päls av och det ser ut som om hon gått ner 5 kilo.

TjockaBerta
0

Min cockerpoo fäller underullen när det är som kallast i januari februari

>>>Malum domesticum<<<

Vizzla
0

Har två taxar (långhåriga) och dom fäller knappt alls. Hittar aldrig hundhår hemma. De kammas lite då och då och då ser man att det lossnar i perioder.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

CelsiusT
0

Lite hela tiden. Alltid några hundhår att dammsuga upp. Men i vissa perioder så ser man att hela soffan hinner bli bepälsad mellan dammsugningarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Teddies matte]
0

Aldrig, har Lagotto :)

Ellenwik
0

Jätteintressant att höra hur fällningarna är hos de olika hundraserna. Känner en hundägare som har mops. Han fäller i stort sett hela tiden. Kan tänka mig att det kan vara lite generande att köpa upp hela sortimentet klädvårdsrullar varje gång man är på Ikea! ;)

BlommaHälsningar från oss Blomma

Fridaaaa
0

Hon fäller ganska bra nu.
Hon har sina perioder, lite olika

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

Aldrig. Har en Chinese Crested Hairless. :) Eller.. hon tappar lite hårstrån när hon kliar sig. ;)

malinroth
0

Aldrig. Har en irish softcoated wheaten terrier och en bedlington terrier. Jag hatar hundhår så jag föredrar klipp och trimraser som inte fäller :)