Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 708 ggr
Reise
0

Tips på köttiga ben

Har ni lite tips på köttiga ben eller ben som tar lite tid att arbeta sig igenom för hunden?

Vill att min hund ska få lite mer "njutnings-tid" och gnaga en liten stund, men de går rätt fort för henne att äta upp tex oxsvans, revben, kycklingklubbor.

Märgben får hon, och de kan ta en liten stund - men de flesta är inte så köttiga och benen är ju inte så "gnagvänliga".

Några tips? 🙂

[Forest]
1

Ett tips är att man letar lite i sin bekanskap ofta är det någon som känner en som jagar eller har bondgård. Jag har fått både kött o ben från både jägare och bonde. Det är kött från olika djur, älg,rådjur,vidlsvin,får,nöt dessa har varit ganska så köttiga. Sen kan man vända sig till slakteri för få köpa därigenom. Märgben i butik är ofta lite kött på tyvärr. har du frågat lite inne på barf kanske är det fler där som kan ge lite tips :)

Reise
0

Tack för tipset! Ska se vad jag kan hitta 🙂

[Forest]
1

2 Det är många jägare som inte har plats för alla ben så det är någ det bästa man kan vända sig till, de brukar inte snåla på spara kött på benen. Vissa har haft väldigt mycket kött kvar som vi har fått så det har blivit dagens måltid mer eller mindre 😉

Mischa
1

Nacke från större djur om du kan få tag i det.

≧◔◡◔≦

Reise
0

#3 & #4 Tack! Ska försöka leta fram en jägare, borde inte vara så svårt!