Vad är oddsen!!! Blir galen!
Hej alla !! Igår/idag föddes kull nr 2!! Det blev 4 st små valpar… men alla var hanar!
Vad är oddsen! Kull nr 1 var hanar och kull nr 2 med! Känns lite som om det är någon som skämtar med mig!!
Var tvugen att skriva av mig lite! Men snacka om otrur!
Men få vänta på den nästa kullen då! Lyckliga nr 3! tredje gången gilt!
När föds kull nr 3? 
Låter låvande att det vart så stor kull på så liten ras det bådar gott tycker jag, trist för dig då du vänta foderhund. Hon ska inte para en hane?
Nej vad surt!
Var det samma hane?
verkligen surt!
Vad tråkigt, nu håller vi tassar och tår för nästa!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Oj vad tråkigt! Men det är ju bra att du väntar om du verkligen vill ha en tik.
Jag är lite dåligt med men jag vet att du är intresserad utav en pomme. Men vf är det så viktigt att just ha en tik? (Det är klart man ska ta det kön som man tror kan passa sig bäst) Men vad var det som gjorde att du fastnade för tikar?
Nästa kull kommer typ i början av feburari.
Ja det är ett väldigt bra tecken, hon fick 5 valpar med den här honans mamma ! Nee då alla hennes honor är släkt lite sådär så går inte det.
#3 Ja det var samma hane
#4 Mmm det är ju det :S
#5 Ja verkligen!! Lyckliga nr 3!
#6 Jo det är ju att det är tik hon ska ha på foder så det är väl därför :) Sen så har jag aldrig haft en egen tik nån gång så det skulle vara roligt att ha en nu. Sen också att jag vill ha en tik som kan vara min lilla tjej.. har nog med killar i runt mig just nu XD
Men fy så typiskt!
Hoppas det blir ett gäng tikar i nästa kull!
jaha då förstår jag :) Lite variation skadar ju aldrig.
#9 nee det gör ju inte det :)
#7 eftersom könet kommer från sperimerna så kan det ju dragit ner oddsen på tikar om han bara fick hanar förra gången. Men det är surt.
7 aha trist, när väntas nästa valpar eller har du annan uppfödare som du annars fick vara fodervärd till?
Kan tänka mig att det känns lite småsurt för dig. Men du får hålla tummarna för att det blir minst en fin liten tik i kull nr 3 då.
#12 - i #7 skrev TS att kull nr 3 kommer i början på februari 
Vi håller tummarna för nästa :) Jag får tänka posetivt att nu har jag ju mer tid att planera….
14 då håller vi tummarna för nästa kull. 
Vilken ras är det du föder upp?
#16 TS finns inte på iFokus längre
-
Är inte huvudsaken att man får levande och friska valpar!???
#19 - TS fick inte valpar, och hon skulle köpa en tik. Nu råkar jag vara insatt också, och vet hur länge hon fick vänta på sin tik, så jag förstår att hon blev frustrerad över att bara hanar föddes. Det betyder knappast att hon inte är glad över att uppfödarna fick friska levande hanar, men längtar man efter en egen valp blir man besviken när man inte får den.
Dessutom, vad är poängen med att fråga en fråga till någon som inte är medlem på iFokus längre?
#19 Det var inte DET det här handlade om överhuvudtaget, utan ts längtade och väntade på en tikvalp :) Nu VET vi som hängt här på forum några år, att hon äntligen fått sin efterlängtade tikvalp, och finns här på forum under ett annat namn :)
Ja jag vet att detta inlägget är minst 1 år gammalt
Ts finns som sagt var med annat namn och hon fick allså tillslut en fodertik. Uppfödaren ville allså inte behålla en hane, utan en tikvalp så enkelt var det. Fick själv vänta över 1 år på få en fodertik, hade inte brådis då jag vet hur viktigt det är att få fram en tik som håller förhoppningsvis de krav som uppfödaren har :)
Ursäkta, jag visste inte att man var tvungen att ha hängt här några år, och kolla in personernas profil innan man skrev en kommentar. Förlåt så hemsökt mycket!!! Fredrikalidman.blogg.se
Ursäkta, jag visste inte att man var tvungen att ha hängt här några år, och kolla in personernas profil innan man skrev en kommentar. Förlåt så hemsökt mycket!!! Fredrikalidman.blogg.se
#25 nej det behöver man inte. Men läs alla kommentarer först innan du väljer att hugga emot TS sådär med en sådan kommentar.
Mvh Jenna
#25 det behöver man absolut inte, men du får svar på hur det ligger till, det är väl bra :)
#24 Jag måste fråga. Trodde du att TS pratade om EGNA kullar med valpar? För det är det enda sätter jag kan få din kommentar att verka logisk… Om man läser TS inlägg som vore hon uppfödare så kan det låta väldigt provocerande att hon blir "sur" för att det inte kom en tik utan baaara hanhundar (testa att läsa det så själva hehe :P).
Men om man utgår från att hon pratar om en valp att köpa så… Om man väntar på att köpa en tik så vill man givetvis att det föds en tik, och struntar väl lite i alla andra hundar som föds. Men klart att man vill att valpning ska gå bra och att både valpar och tik ska må väl efteråt.
28 det har du rätt i om man nu skulle läsa det som ts var uppfödare så är det ett mycket bra svar av 24, då hade jag verkligen inte sagt hurra till ts eller att jag hålelr tummarna för nästa kull :) Men som sagt nu var ju ts redo för få hem sin lilla fodervalp som inte kom som hon hoppas på och visst bygger man upp hoppet varje gång det väntas en kull. 😉