Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 10136 ggr
Swadika
0

Vätskeersättning samma som människa

Jag skrev ett tidigare inlägg om Theo som har varit lite dålig under natten och dagen. Jag tänkte på det här med vätskeersättning, vi sitter som mitt ute i ingenstans utan någon affär i närheten som har öppet idag. Men vi hittade vätskeersättning till människor, är det något man kan använda till hund?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

JosefinGothe
0

När min katt hade varit dålig i magen ett tag fick jag rådet av min uppfödare att ge Semper Vätskeersättning för barn och vuxna. (http://media.apotea.se/product-images/XL/4992-1.jpg)

Eftersom att det går bra till katt så kan det ju även gå bra för hund tänker jag.

Vi fick blanda pulvret med vatten och tvångsmata med några droppar åt gången i en liten spruta till katten. Men om hunden kan dricka själv är det nog allra bäst :)

Hoppas det löser sig för er!

Lycka till!

//Jossan

Swadika
0

Vi fick i honom några droppar, han drack inte själv men om vi la det mot munnen så slickade han sig upp det. Just nu är han "pigg" (för att vara sjuk, spår av honom finns fortfarande) men om det förvärras kommer vi behöva tvinga i honom det. 

Tack så mycket, jag tror att det var den vi hade här hemma :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LillPom
0

Jag använde ett recepts på internet åt Inez för 1 vecka sen när hon spydde osv.. 

Till hund:

• En liter ljummet vatten, 2 msk druvsocker/honung, 1 tsk salt, 2 krm bikarbonat/bakpulver (Källa Smådjurskliniken)
  • Något att smaksätta vattnet med som tilltalar hunden?
Swadika
0

Jo tänkte göra det, men vi hade varken druvsocker eller honung i stugan och inga butiker här i närheten har söndagsöppet :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LillPom
0

Okej :S ja då blir de svårare. Kolla innehållet på den för männinskor? för är de liknade så funkar de ju säkert bra :)