Ni som ger färskfoder/BARF
Hej på er! Som rubriken lyder..vad använder ni för belönings godis vid träning ? Ni som ger era hundar mat utan spannmål.
Torkad lever eller hjärta :)
Aha, vart hittar man det ? Hur säljs det ? :)
Mataffärer, kyldisken :)
#3 Jaha du menar så! Sen torkar du de själv och skivar upp i lagom storlekar eller ? :)
#4 där ser man, tyvär är min kille alldeles för kräsen för tråkigt torrt foder/godis :p
#7 Haha så är min tik också hon tycker allt är mumma! Men Gibzon är en riktigt kräsen typ, trots att han aldrig får mat från bordet eller så. bara i tränings syfte. Trodde mopsar var as mat glada men jag fick tydligen en som var motsatsen! ;)
Jag har kvar några kg av Acana som min hund får som godis.. hon är så känslig för spannmål så måste hitta nåt annat sen att belöna henne med… haha.
Min får lite vad som finns hemma. Jag ger belöning i så pyttesmå bitar att jag inte bryr mig så mycket om spannmålsinnehållet, det handlar om så små mängder.
Ost, hundkompisens torrfoder, torkad korv eller blodpudding, kokt skinka, köttbitar, kokt kyckling… Finns mängder.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag ger Planet pet chicken twist som jag klipper i små belöningsbitar. Innehåller 70% kyckling och 30% kött! :) Han tycker det är mumsmums.
Finns bl.a på Animail, men jag har köpt påsarna på Arken Zoo.
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
#9 Ja min ena är också väldigt känslig mot spannmål, så skulle vilja hitta ett naturligt hund godis som är enkelt att ha med i fickan, små bitar, och hundarna måste ju älska det så motivationen är på topp! :)
#10 min kille är känslig för spannmål och för feta produkter så jag är ute efter hundgodis som är helt naturligt.
#11 De godiset verkar ju bra! Ska provas :)
#12 Finns torkade kyckling-, ank- och kalkonfiléer som är jättelätta att klippa is småbitar. De är toppenpoppis här hemma!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Någon som provat Orijens nya hundgodis ? Jag är jätte taggad på att prova ! :)
Falukorv, korv, leverpastej, blodpudding, kyckling och olika sorter från märkena Planet Pet och Let's Bite.
#12 Ja.. helst skulle jag vilja ha köttbitar: naturligt och gott. Men jag tror inte jag orkar gå runt med köttbitar i fickorna de gången godis följer med på promenaderna och sedan vill jag nog inte ha rå kött i hela lägenheten när jag gömmer godis… haha. Jag måste klura. :)
Jag kommer ge mig på å prova orijens nya godis, håller tummarna för att hundarna gillar det :)
#17 de mesta av det innehåller lök och det är jätte farligt.
Just för tillfället försöker jag hitta gott godis. Sen jag började ge hundarna VoH som dom hoppar och springer runt i cirklar när dom ska gå så duger inget godis. Ganska jobbigt faktiskt.
Rått kött, lever, hjärta, lunga, njure m.m. torkar det själv även.
Brukar skära upp så det räcker till en burk eller två med vanligt kött om jag ska iväg någonstans, om jag ska iväg långt på tävling, träning eller träff skär jag upp dagen innan och fryser in bitarna så tinar det upp tills man kommer till slutdestination.
Annars, om man ger torrisar, väldigt mjukt och väldigt väldoftande godis, som innehåller mycket kött och liknande.
kokt lever är en favorit som luktar väääldigt gott för hund men vääääldigt äckligt för människor.
-
Vilket torrfoder är helt spannmåls fritt?
Jag kör Let's Bite, Pet planet society och andra likvärdiga produkter. Samt torkar hjärta och lever själv.
Vill man belöna med färskfoder kan ma skaffa en sån här smart pryl annars
#23 Finns inget så vitt jag vet. Ziwi Peak är det som är mest spannmålsfritt vad jag vet.
-
Taste of the wild är spannmålsfritt :)
Jag gör ofta eget godis, jag har kokt älgkött som jag gjort i små bitar. Har även torkat bitarna både kokta och råa. Lever som jag torkar själv ibland kokta ibland okokta. Kyckling kokt som jag sen tärnar eller strimmlar, ibland eftertorkas. Jag kan även ibland köpa små påsar färdigt godis som är 100% något kött de är bra att byta lite, köpt även vissa godissticks som vart 0% spannmål och helt utan socker 97% kött nu minns jag inte vad de heter men dessa har jag klippt i små bitar och faktist vart poppis hos båda hundarna. Kör ibland med torrfoder som Ziwi Peak,orijen,taste of the wild den som faktist hundarna älskar av dessa är Ziwi små hyvlade köttbitar. Dyrt men gott o bra, lätt att dela luktar gott.
Tack för alla tips! Ska prova på orijens nya godis och se om de är värt pengarna :) Eller snarare om hundarna tycker de är värt pengarna ;)
Annars får de bli till att torka eget godis!
Torkat kött eller spannmålsfritt torrfoder.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar