Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 2611 ggr
Alexandra13
0

Krimerar

Hur gör man när man krimerar en hund?

Vi ska krimera våran hund..som dog igår. Veterinären sa att nån hämtar hunden på onsdag, och det är idag!

Min lillebror säger att han har läst att man bara tar halva hunden =S

Katarinaf
0

nej det tror jag inte nog kremeras hela hunden, sedan lägger man askan i en urna och så får ni strö askan i någon minnes lund eller gräva ner urnan… så ledsamt varför dog eran hund???Gråter

Alexandra13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska gräva ner honom & göra fint med stenar, blommor & annat! :')

Han hade massa hemska tumörer i magen! Jag hatar tumörer :'(

gejsa
0

Jag har fått ta bort två hundar pga cancertumörer. Den sista gick det fort för. Vi upptäckte dom en dag och bara en månad senare var den jättestor i magen. Så vi fick ta bort henne 10 år gammal.

Det är jättejobbigt att ta bort sina djur och allra helst när man är ung och man inte ska tänka på döden överhuvudtaget.

kerstinjoh
0

Hela hunden kremeras.

Tänk vad skönt att kunna göra fint hos honom med blommor och stenar.

Tröstekram till dig. Vad fin han var vovven!

Wikstr_m
0

Man får välja mellan att låta hunden kremeras i "egen" ugn där bara din hunds kropp ligger och ingen mer kropp ifrån något djur. Sen kan du låta den kremeras tillsammans med andra djurkroppar. Och väljer du då att behålla askan får du inte bara din hunds aska utan en massa andra djurs också. Självklart får du din egen hunds aska om du betalar mer och bränner hunden i "egen" ugn utan något annat djur.

Alexandra13
0

Jag frågade mamma nyss hur vi ska göra..hon sa att han ska krimeras utan andra djur. Men vi måste ju betala mer, men det är han värd…. Min lilla nallebjörn<3

floppy
0

Jag har kremerat min förr hund, lämnade in han till Ultuna i Uppsala, o sen fick jag hämta han igen efter 1-2 veckor tror jag d var. Så nu står han fint i bokhyllan, o där ha han varit sen han dog 2002…

Alexandra13
0

Men tänk så luras dom, och kremerar honom med andra djur, fast vf skulle dom göra det igentligen… =S

TinaH
0

jag har  funderat på detta med, att om det är just "Fido" som ligger i enskild krimering…
Jag menar hur säker kan man vara att det endast är sin hund i urnan?

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Jag tror och hoppas verkligen inte dom skulle ljuga om en sådan sak Tina. Då skulle dom ju kunna göra samma sak med oss människor också…

Usch så tråkigt att du miste din vän Alexandra, men du får trösta dig med att han har det bättre nu när han slipper ha ont i sin mage..

Många tröstkramar från mig

Faxlin
0

Beklagar förlusten Alexandra.

Som sagt var så får man betala extra för att få sin hund kremerad separat och det finns inget som tyder på att man inte får det man betalar för. De har sina regler att följa precis som när folk kremeras.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars